«• Υπάρχει παράπλευρη δράση της δικαιοσύνης;  Κι αν δεν συμφωνούμε, να παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας και ό,τι μπορεί να σκεφτεί και να φανταστεί ο κάθε πολίτης;

  • Οι φορείς έχουν κανονισμούς, κι αν αυτοί οι κανονισμοί δεν εφαρμόζονται, τότε θα ζούμε σε μια χώρα, η οποία θα μοιάζει με ζούγκλα. Αλίμονο αν θεωρεί ο καθένας ότι μπορεί να κάνει ό,τι καταλαβαίνει. Η Ελλάδα είναι η χώρα της δημοκρατίας, είναι μια ανθρώπινη χώρα, μια χώρα δικαιοσύνης, κι έτσι πρέπει να αντιληφθούν όλοι αυτή την πορεία μας.
  • Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης που αφορά και τη δική μου περιοχή. Περιοχές οι οποίες έχουν ανάγκη από ένα τέτοιο σχέδιο, προκειμένου να ενταχθούν επιχειρήσεις, που θα φέρουν θέσεις εργασίας και ένα άλλο παραγωγικό προφίλ σ΄ αυτές.
  • Τα 3 χρόνια της προηγούμενης κυβέρνησης είχαμε 999 προτάσεις και κρατική επιχορήγηση περίπου 1.000.000 ευρώ. Στα αντίστοιχα 3 χρόνια της Νέας Δημοκρατίας, με τον ίδιο αναπτυξιακό νόμο, έχουμε 2.700 προτάσεις και η κρατική συμμετοχή 2.700.000 ευρώ!»

Κύριε Υπουργέ,

κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

θα ήθελα να αφιερώσω ελάχιστο χρόνο στα χθεσινά γεγονότα, τα οποία εκτός από δυσάρεστα είχαν και άλλες προεκτάσεις και σ’ αυτές θέλω να αναφερθώ.

  • Εμείς εδώ νομοθετούμε και θα πρέπει σαν κόρη οφθαλμού να διασφαλίζουμε την εφαρμογή των νόμων, αλλά και να στέλνουμε το μήνυμα ότι πρέπει να εφαρμόζονται από τους πολίτες.

Εάν οι νόμοι δεν εφαρμόζονται τότε αρμόδιοι να το κρίνουν είναι οι δικαστές, οι οποίοι με την γνώση και την ουδετερότητα που έχουν θα εξετάσουν την κάθε περίπτωση.

Υπήρξαν κορυφαία στελέχη της παράταξής μας, δύο πρώην πρωθυπουργοί και πρώην υπουργοί, οι οποίοι παραπέμφθηκαν στη Δικαιοσύνη για την υπόθεση Novartis.

Προσωπικά θεωρώ πολύ μεγάλη τη σύμπτωση να έχουν υπάρξει τέτοια τεκμήρια για να τους οδηγήσουν εκεί.

Ωστόσο οδηγήθηκαν στη Δικαιοσύνη και αυτή, μετά από πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, με γνώσεις και με ανάλυση οδηγήθηκε στο συμπέρασμα να σταλεί το θέμα στο αρχείο διότι ήσαν αθώοι.

Οι άνθρωποι αυτοί, τα κορυφαία στελέχη που ταλαιπωρήθηκαν, ήταν δικαιολογημένο ότι θα εξέφραζαν τη δικαίωσή τους δημόσια.

Ωστόσο η συνέχιση της συζήτησης και η ανάλυση τι φανερώνει;

Ότι, εκτός από τη δικαιοσύνη, έχουμε κι εμείς όλοι δικαίωμα, κυρίως δημόσια, να συνεχίζουμε αυτήν την ανάλυση;

  • Υπάρχει παράπλευρη δράση της δικαιοσύνης;
  • Κι αν δεν συμφωνούμε, να παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας και ό,τι μπορεί να σκεφτεί και να φανταστεί ο κάθε πολίτης;
  • Και το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι η χώρα, τα διοικητικά συμβούλια, οι υπηρεσίες, οι φορείς έχουν κανονισμούς, κι αν αυτοί οι κανονισμοί δεν εφαρμόζονται, τότε θα ζούμε σε μια χώρα, η οποία θα μοιάζει με ζούγκλα.

Ο Κανονισμός εφαρμόζεται από τα Προεδρεία.

Όταν λοιπόν κάποιος από εμάς διαφωνεί ή θεωρεί ότι αδικήθηκε από ένα προεδρείο, ποια είναι η λύση;

Να οδηγηθεί σε σωρεία παραβιάσεων του Κανονισμού, γιατί αισθάνθηκε την αδικία;

  • Αλίμονο, όχι γιατί το ζήσαμε, αλίμονο αν αυτό το μήνυμα στείλαμε στη νέα γενιά και τους πολίτες.
  • Αλίμονο αν θεωρεί ο καθένας ότι μπορεί να κάνει ό,τι καταλαβαίνει.
  • Η Ελλάδα είναι η χώρα της δημοκρατίας, είναι μια ανθρώπινη χώρα, μια χώρα δικαιοσύνης, κι έτσι πρέπει να αντιληφθούν όλοι αυτή την πορεία μας.
  • Επίσης είναι πολύ λυπηρό το γεγονός, όχι γιατί κάποιος συνάδελφος μόνον ακολούθησε αυτήν τη διαδρομή, αλλά γιατί πραγματικά λογικοί άνθρωποι και έξυπνοι, από τη δική του παράταξη, υπερασπίστηκαν αυτή τη στάση.

Και δεν το λέω από την πλευρά της δικής μου παράταξης,

το λέω καθαρά ως Ελληνίδα, το λέω ως πολίτης.

Και τώρα θα ήθελα να αναφερθώ στο παρόν νομοσχέδιο και να πω ότι,

  • ο αναπτυξιακός νόμος προωθεί την ανάπτυξη της οικονομίας,

εισάγει κίνητρα για να εκσυγχρονιστούν οι επιχειρήσεις τεχνολογικά και ψηφιακά, δίνει δυνατότητες σε νέους επιχειρηματίες, στην έρευνα, την καινοτομία, τον τουρισμό, σε πολλά επιμέρους ζητήματα.

  • Το βασικό είναι ότι εισάγει ρυθμίσεις, βάσει των οποίων μπορούν πλέον να ελέγχονται, να εγκρίνονται, να εντάσσονται διάφορα αναπτυξιακά σχέδια σε σύντομο χρονικό διάστημα, γιατί οι καθυστερήσεις και ο αντίστοιχος χρόνος ήταν απέναντι στην ανάπτυξη, όταν αυτός κρατούσε για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Χωρίζεται σε δεκατρία επίπεδα, σε δεκατρείς θεματικές ομάδες, η καθεμία από αυτές έχει ένα συγκεκριμένο προϋπολογισμό 150 εκατομμυρίων ευρώ και αντιμετωπίζει πολύ ουσιαστικά και βασικά θέματα, που έχει ανάγκη η ανάπτυξη του τόπου, η ελληνική οικονομία, αλλά και γενικότερα είναι στην πρώτη γραμμή και στην Ευρώπη. Είναι

  • η ψηφιακή και η τεχνολογική ανάπτυξη στις επιχειρήσεις,
  • η έρευνα και η καινοτομία,
  • η «πράσινη» ανάπτυξη,
  • ο αγροδιατροφικός τομέας,
  • ο τουριστικός τομέας. Και βέβαια, θα αναφερθώ και
  • • στο Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης που αφορά και τη δική μου περιοχή. Περιοχές οι οποίες έχουν ανάγκη από ένα τέτοιο σχέδιο, προκειμένου να ενταχθούν επιχειρήσεις, που θα φέρουν θέσεις εργασίας και ένα άλλο παραγωγικό προφίλ σ΄ αυτές.

Εισάγεται, εκτός από τις ρυθμίσεις για τον τρόπο που θα λειτουργήσει, και ο προϋπολογισμός αυτών των επενδύσεων.

Έχουμε το ανώτατο όριο το οποίο μπορεί να φτάσει τα

  • 10 εκατομμύρια και με συνεργασίες επιχειρήσεων,
  • 20 εκατομμύρια και 30 εκατομμύρια.

Το σημαντικό είναι το ελάχιστο όριο το οποίο

  • για τις μεγάλες επιχειρήσεις είναι 1.000.000 ευρώ
  • για τις μεσαίες 500.000 ευρώ και
  • για τις μικρότερες 250.000 ευρώ.
  • Το νέο σημαντικό είναι ότι και μέχρι 100.000 ευρώ μπορούν να έχουν συμμετοχή, δηλαδή να γίνει πρόταση επένδυσης και να χρηματοδοτηθούν, προκειμένου να αναπτύξουν και να διασφαλίσουν θέσεις εργασίας.

Επιλέξιμες δαπάνες είναι

οι κτηριακές υποδομές και ο μηχανολογικός εξοπλισμός.

Επίσης έχει ενταχθεί μέσα σε όλη αυτή τη διαδικασία και η

δυνατότητα αγοράς κτηριακών υποδομών και εξοπλισμού επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν κλείσει και μπορεί να τις αγοράσει και να επιδοτηθεί ένας καινούργιος κάτοχος, έτσι ώστε να μην μαραζώσει, να αξιοποιηθεί αυτό που ήδη έγινε και να προχωρήσει στο επόμενο διάστημα και στα επόμενα βήματα.

Σημαντικό να επισημάνουμε είναι το μεγάλο κεφάλαιο των επενδύσεων που είναι η εξασφάλιση θέσεων εργασίας.

Και εδώ επιλέξιμες δαπάνες είναι το κόστος των εργαζομένων

  • για δύο χρόνια στις μικρές επιχειρήσεις και
  • για πέντε χρόνια στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Στον αναπτυξιακό νόμο ελπίζουμε.

Είναι αυτό που έχει ανάγκη η χώρα.

Ελπίζουμε γιατί η Νέα Δημοκρατία έχει τις γνώσεις,

έχει την τεχνογνωσία, έχει τη διάθεση, έχει και το αποτέλεσμα.

Απεδείχθη από τα 3 χρόνια λειτουργίας.

  • Τα 3 χρόνια της προηγούμενης κυβέρνησης είχαμε

999 προτάσεις και κρατική επιχορήγηση περίπου 1.000.000 ευρώ.

Στα αντίστοιχα

  • 3 χρόνια της Νέας Δημοκρατίας, με τον ίδιο αναπτυξιακό νόμο, έχουμε

2.700 προτάσεις και η κρατική συμμετοχή 2.700.000 ευρώ!

Η εγγύηση για το μέλλον είναι όλη αυτή η προσπάθεια.

Θα μου επιτρέψετε, κύριε Πρόεδρε, να πω ότι

έχω ακούσει από συναδέλφους να σχολιάζουν τις επενδύσεις, υπό το πνεύμα ότι βοηθά μεγάλους επενδυτές, το μεγάλο κεφάλαιο, τους ανθρώπους οι οποίοι έχουν φοβερές οικονομικές δυνατότητες.

Και ρωτάω:

Είναι επιλογή της Κυβέρνησης ή είναι επιλογή της ελληνικής νομοθεσίας;

Αυτή είναι η νομοθεσία της Ελλάδος και της ΕΕ.

Με συγκεκριμένες προδιαγραφές είναι οι εργολάβοι που παίρνουν τα μεγάλα έργα, με συγκεκριμένες προδιαγραφές είναι και αυτοί που θα μπουν στις επενδύσεις.

Όμως αυτό είναι η πρώτη παράγραφος του κεφαλαίου που λέγεται «ανάπτυξη».

  • Ακολουθούν κι άλλες που λένε ότι, σε μια μεγάλη επένδυση ένας μεγάλος επιχειρηματίας θα επενδύσει και θα κερδίσει.
  • Όμως θα ακολουθήσουν και εκατοντάδες εργαζόμενοι κι άλλοι υπεργολάβοι κι άλλοι πολίτες, που θα ασχοληθούν και μέσα από αυτήν την προσπάθεια θα εξασφαλιστούν θέσεις εργασίας.
  • Δεν μπορούμε να καταδικάζουμε ούτε τους εργαζόμενους που θα δουλέψουν σε αυτές τις δουλειές.
  • Είναι εντελώς αντιλαϊκό μέτρο κι ας φαίνεται ότι είναι ενάντια στο κεφάλαιο.

Είναι το κατεξοχήν αντιλαϊκό μέτρο και κυρίως

  • είναι ενάντια στην ανάπτυξη και την πρόοδο της χώρας μας, η οποία αξίζει για τη νέα γενιά να συναγωνιστεί τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και να πάει μπροστά.

Σας ευχαριστώ.

01/02/2022

Παρασκευή Βρυζίδου

Βουλευτής Ν. Κοζάνης_Νέα Δημοκρατία

vryzidoy2