Κύριε Πρόεδρε,

κκ. Υπουργοί,

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

κάθε φορά που η Αξιωματική Αντιπολίτευση αμφισβητεί το έργο της Κυβέρνησης της προσφέρει την ευκαιρία να ξεδιπλώσει, να παρουσιάσει και να αναδείξει τις πολιτικές και τις πρωτοβουλίες της προς όφελος της χώρας και των πολιτών.

Σε όλες τις αντίστοιχες διαδικασίες η Κυβέρνηση βγήκε πιο ισχυρή, πιο ενωμένη, πιο κερδισμένη και πιο αποφασισμένη να προχωρήσει το μεταρρυθμιστικό της έργο.

Το ίδιο συμβαίνει και με την πρόταση δυσπιστίας που συζητάμε τις ημέρες αυτές.

Ο ΣΥΡΙΖΑ με φρασεολόγιο του παρελθόντος και με επιλεκτική ρητορική που στοχεύει να αποπροσανατολίσει τον πολίτη εκτιμάει ότι, θα δημιουργήσει ρεύμα προς μία κατεύθυνση που ακόμη αναζητάει.

Και για να πετύχει το στόχο του εφαρμόζει τακτικισμούς και χρησιμοποιεί φρασεολόγιο που δεν βρίσκουν έρεισμα στην κοινωνία στην οποία απευθυνόμαστε και από την οποία αντλούμε δύναμη.

Οι πολίτες όμως έχουν και μνήμη και κρίση.

Γνωρίζουν, αξιολογούν και αποφασίζουν.

Καταρρίπτουν την αιτίαση της πρότασης δυσπιστίας περί ελλείμματος εμπιστοσύνης των πολιτών στην παρούσα Κυβέρνηση.

Στην έκθεση που δημοσιοποίησε ο ΟΟΣΑ τον Ιούλιο του 2021, στον δείκτη «Εμπιστοσύνη στην Κυβέρνηση», είναι η πρώτη φορά εδώ και 15 περίπου χρόνια που ελληνική Κυβέρνηση χαίρει υψηλής λαϊκής εμπιστοσύνης για δεύτερο συναπτό  έτος (2019 και 2020) με ποσοστό 39,7%. Και προσέξτε. Την τριετία 2016 – 2018 που στην Κυβέρνηση βρισκόταν ο ΣΥΡΙΖΑ η εμπιστοσύνη κυμαινόταν μεταξύ 13% και 16%.

Επιπρόσθετα, οι αλλεπάλληλες μετρήσεις της κοινής γνώμης αποτυπώνουν και σε αυτή την περίπτωση τον υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης που εξακολουθεί να απολαμβάνει με αμείωτο ρυθμό η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε διαφορετικές μετρήσεις τα δύο τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να εμφανίζεται με μεγάλη διαφορά καταλληλότερος για Πρωθυπουργός και το έργο της Κυβέρνησης αξιολογείται σε μεγάλο ποσοστό θετικά.

Από την άλλη πλευρά, η άποψη των πολιτών για την στάση και το έργο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και τον αρχηγό της συνεχίζει να μειώνεται όλο και περισσότερο με την πάροδο του χρόνου.

Προκύπτει επομένως ξεκάθαρα η ανακολουθία μεταξύ της πρότασης δυσπιστίας και της κρίσης των πολιτών τους οποίους, μάλλον, δεν εκπροσωπεί.

Στα θέματα της πανδημίας, ανεξάρτητα από την ρητορική, γνωρίζουμε ότι έγινε και συνεχίζει πολύ καλή και αποτελεσματική δουλειά.

Με βάση τη λογική, όταν στην αντιμετώπιση των πρώτων φάσεων της πανδημίας η χώρα μας ήταν στο βάθρο και αυτό το αποδέχονται όλοι, δεν γίνεται να έχασε την ικανότητά της στη συνέχεια.

Αντίθετα οπλίστηκε με τη γνώση, τις δομές, τους ανθρώπους, τις διαδικασίες και το εμβόλιο.

Βέβαια το ίδιο έκανε και ο κορονοϊός με τις μεταλλάξεις του.

Έγιναν όμως μεγάλα βήματα.

Αυξήθηκαν οι κλίνες ΜΕΘ (από 557 σε 1300).

Αξιοποιήθηκαν στρατιωτικά νοσοκομεία, ιδιωτικές κλινικές και ιδιώτες γιατροί.

Το ΕΣΥ ενισχύθηκε με επιπλέον 14000 γιατρούς, νοσηλευτές και διοικητικό προσωπικό.

Οργανώθηκε άψογα η επιχείρηση «Ελευθερία».

Εισαγάγαμε καινοτομίες όπως το πιστοποιητικό εμβολιασμού.

Αυξήσαμε τις δαπάνες στην υγεία.

Θα αυξήσουμε αναλογικά τις προσλήψεις στην υγεία το 2022 (29% των συνολικών διορισμών).

Στα θέματα της οικονομίας η χώρα μας ενίσχυσε την αξιοπιστία της, έγινε ελκυστικός προορισμός για επενδύσεις, αναδείχθηκε σε λιμάνι εμπιστοσύνης και αλλάζει καθημερινά, παρά τις συνέπειες της πανδημίας, βλέποντας στο μέλλον.

Στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα με τη μείωση των φορολογικών συντελεστών, των ασφαλιστικών εισφορών, της προκαταβολής φόρου, του ΕΝΦΙΑ, την επιτάχυνση των αδειοδοτικών διαδικασιών, την απαλλαγή από την εισφορά αλληλεγγύης, τη μείωση συντελεστών ΦΠΑ.

Στηρίζουμε τους εργαζόμενους με αντίστοιχες δράσεις που τους αφορούν και επιπρόσθετα με την κάρτα εργασίας, το δικαίωμα στην απεργία, την προστασία από αυθαίρετη συμπεριφορά του εργοδότη.

Με μέτρα 43 δισ. ευρώ η Κυβέρνηση ήταν παρούσα και αρωγός. Κράτησε όρθια την κοινωνία και την οικονομία.

Στηρίζουμε την οικογένεια με τη συμμετοχή στο ενεργειακό κόστος.

Με άμεσες πρωτοβουλίες η Κυβέρνηση αντιμετώπισε την ενεργειακή κρίση και τις αυξήσεις των τιμών επενδύοντας ποσά 1,8 δισ. ευρώ περίπου για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Και θα συνεχίσει για όσο χρειαστεί.

Ενισχύουμε την κοινωνική συνοχή, συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας.

Αυξήσαμε από 1/1/2022 τους μισθούς και επίκειται και δεύτερη σημαντική αύξηση το Μάιο.

Θέτουμε στο επίκεντρο των πολιτικών μας το περιβάλλον που διαχέεται στην επιχειρηματικότητα και στη διαβίωση των πολιτών.

Η ψηφιακή Ελλάδα είναι σε φάση εξέλιξης και τα προϊόντα  Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) γίνονται κτήμα των πολλών και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

Το τραπεζικό σύστημα βρίσκεται σε φάση ισχυρής εξυγίανσης με θετικές επιπτώσεις και προοπτικές για τη στήριξη της πραγματικής οικονομίας.

Το πρόγραμμα ΗΡΑΚΛΗΣ επιτελεί το στόχο του.

Οι καταθέσεις των πολιτών αυξήθηκαν κατά 35 δισ. ευρώ την περίοδο 2019-2021.

Οι προοπτικές να αποκτήσει η χώρα μας την επενδυτική βαθμίδα είναι πλέον ορατές. Μία χώρα με αξιόπιστη οικονομία που αναγνωρίζεται από τους εταίρους, διεθνείς θεσμούς, οίκους αξιολόγησης και επενδυτές , που δανείζεται με αρνητικό ή χαμηλό επιτόκιο, με ισχυρή ανάκαμψη το 2021.

Οι πολίτες της χώρας μας και οι Ευρωπαίοι πολίτες νοιώθουν ασφάλεια με τον τρόπο αντιμετώπισης των προκλήσεων στα σύνορά της που είναι και σύνορα της Ευρώπης.

Η χώρα μας διευρύνει τους συμμάχους της, δημιουργεί έναν ενιαίο χώρο με όσους πιστεύουν στο Διεθνές Δίκαιο.

Στα θέματα της κλιματικής αλλαγής η Ελλάδα είναι στην πρωτοπορία.

Βελτιώνει το περιβάλλον και το πλαίσιο απόδοσης δικαιοσύνης.

Θέτει στο επίκεντρο την ύπαιθρο και την αστική αναζωογόνηση.

Με εμφαντικό τρόπο δηλώνουμε:

Δεν εκχωρούμε σε κανέναν το δικαίωμα να αισθάνεται, μόνον αυτός, ως εκφραστής του νέου και του πρωτοποριακού ούτε και θεματοφύλακας των συμφερόντων της κοινωνίας.

Σε ότι αφορά στην ταλαιπωρία των πολιτών στην Αθήνα από τον χιονιά.

Αποδεχόμαστε ότι η έκβαση κάθε αναμέτρησης προσδιορίζεται τόσο από τον αντίπαλο όσο και από τις ενέργειές μας.

Η αντιμετώπιση, ειδικά εκεί όπου παρατηρήθηκαν τα μεγάλα προβλήματα, θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν ας είναι οδηγός για βελτίωση στο μέλλον.

Εξίσου σημαντικό με το λάθος είναι, να μην κάνεις τίποτα προκειμένου να μην ξανασυμβεί στον ίδιο βαθμό.

Δεν θα εστιάσω σε λεπτομέρειες της αντιδικίας για την αλληλουχία των γεγονότων που οδήγησαν στο κλείσιμο της Αττικής οδού και στην επίπτωση στους πολίτες – χρήστες.

Τα γεγονότα δείχνουν το δρόμο όπως και οι ενέργειες των υπευθύνων.

Όμως κάθε δυσκολία θα πρέπει να είναι και αιτία αλλαγών. Αιτία βελτίωσης και ενός νέου σχεδιασμού.

Και εξηγούμαι:

Ένα Σύστημα Διαχείρισης Κρίσεων κάτω από το οποίο θα κρέμονται Υποσυστήματα Διαχείρισης Κρίσεων για όλες τις μορφές θεομηνιών θα πρέπει να τεθεί ως προτεραιότητα.

Θα είναι το κέρδος για το μέλλον.

Επίσης ένας πρόσθετος ρόλος της Πολιτικής Προστασίας ως υλοποιητής ενεργειών αποκατάστασης θα την καταστήσει, μάλλον, πιο αποτελεσματική.

Επιτρέψτε μου να πω και το εξής:

Συχνά γίνεται λόγος για το επιτελικό κράτος, ως αντικείμενο αρνητικής κριτικής. Αυτό δείχνει άγνοια του νόμου για το επιτελικό κράτος (ν. 4622/2019) καθόσον ουδεμία σχέση έχει το περιεχόμενό του με όσα του αποδίδονται.

Η  χώρα μας αλλάζει και ορισμένοι αδυνατούν να ακολουθήσουν την ταχύτητα και τον ρυθμό των αλλαγών.

Γιατί δεν ακούνε την κοινωνία.

Τους πολίτες που τρομάζουν στη σκέψη: τί θα συνέβαινε αν στην πανδημία και στα μεγάλα και έντονα φαινόμενα θεομηνιών που έπληξαν τη χώρα μας τα τελευταία 2,5 χρόνια δεν ήταν Κυβέρνηση η ΝΔ.

Και η ανησυχία αυτή ενισχύεται ακόμη περισσότερο αν αναλογιστεί κανείς τον αριθμό και το περιεχόμενο των ρυθμίσεων που αφορούν στην πανδημία και καταψηφίσατε ή δηλώσατε παρών.

Καταψηφίζω λοιπόν την πρόταση δυσπιστίας ως αβάσιμη και προσχηματική.

Ευχαριστώ.

amantidis 1