Αυτή είναι η προτεινόμενη θέση κατασκευής της πεζογέφυρας στη Ζάβορδα (ΒΙΝΤΕΟ - ΦΩΤΟ)
ΒΙΝΤΕΟ με τον προσδιορισμό της θέσης ζεύξης με πεζογέφυρα της πλευράς της Ζάβορδας με την πλευρά της Ελάτης, σύμφωνα με τη μελέτη κατασκευής που εγκρίθηκε με την υπ. αριθμ. 30/15.10.2013 ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (KAΣ) και την υπογραφή της απόφασης ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΜΤΕ/ΔΑΒΜΜ/244863/33522/5791/13.12.2013 από τον υπουργό Πολιτισμού.
Θέση κατασκευής της πεζογέφυρας που απασχολεί τελευταία την κοινή γνώμη, αφού φέρεται ότι διαφωνούν πολιτειακοί και τοπικοί φορείς με την αδελφότητα των μοναχών της Ι. Μονής του Οσίου Νικάνορα και κατ’ επέκταση με τη μητρόπολη Γρεβενών, και οι οποίοι θα κληθούν σε κοινή συνάντηση εντός των προσεχών ημερών να διευθετήσουν το θέμα.
Στο ΒΙΝΤΕΟ φαίνονται, η θέση της Ιεράς Μονής του Οσίου Νικάνορα («άβατο»), η σκήτη του Οσίου Νικάνορα και οι θέσεις -περίπου- έδρασης των βάθρων της πεζογέφυρας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η πεζογέφυρα θα είναι κρεμαστή τύπου “Ιμαλαΐων” και θα ίπταται πάνω από το νερό του ταμιευτήρα της λίμνης σε απόσταση όχι μικρότερη των οκτώ μέτρων. Το άνοιγμά της θα είναι 87,40 μέτρα, θα στηρίζεται σε συρματόσχοινα, το “κατάστρωμά” της θα είναι ξύλινο και τα πλαϊνά προστατευτικά της θα φτάνουν σε ύψος 1,5 μέτρου για λόγους ασφαλείας.
Η κατασκευή της θα χρηματοδοτηθεί από τη ΔΕΗ ΑΕ.
Γ.Μ./mikrovalto.gr
17.5.2016 - Δείτε σχόλια, για το ως άνω θέμα που αναδημοσιεύτηκε, στο kozan.gr
10 Responses
Ενα απορθητο καστρομοναστηρο βαλθηκαν ολοι να το καταλάβουν εν ονοματι του ασχετου τουρισμου! Απαραδεκτο! Δηλ απο που ως που θα πρεπει ο καθενας που ποτε δε νοιαστηκε για πιστη ναχει προσβαση στο ασκηταριο ενος Αγιου (που στη ζωη του καθιερωσε το αβατο) ετσι μονο κ μονο για το κεφι του; η γιατι καποιοι εχουν μονο δικαιωματα; σαφως κ μονο η αδερφοτητα που ασκειται στο μοναστηρι πρεπει να αποφασισει κ να πει το μεγαλο ΟΧΙ.
Επειδή ακριβώς ασκήτεψε εκεί ο Όσιος Νικάνορας το ασκηταριό πρέπει να αναδειχθεί σαν μνημείο θρησκευτικής κληρονομιάς και να δώσει την ευκαιρία σε κόσμο ο οποίος δεν θα το επισκεπτονταν ίσως ποτέ, να το επισκεφθεί! Η πίστη η ορθόδοξη πίστη, δεν είναι κάτι κρυφό που πρέπει να μένει σε λίγους, πρέπει να ανοίξει και να έρθει σε επαφή με ολόκληρο τον κόσμο για να του μεταφέρει κάποιες από τις αξίες της! Όσον αφορά το θέμα της επίσκεψης ή μη από τις γυναίκες του ασκηταριού, είμαι υπέρμαχος του πρώτου και περήφανος για το γεγονός οτι η θρησκεία μας θεωρεί τη γυναίκα ισότιμη του άντρα εν αντιθέσει με άλλες θρησκείες π.χ. μουσουλμανισμός-μπούρκα κλπ.
Δεν ειναι αξιοθεατο ο χωρος ασκησης. Ειναι μνημειο κ χωρος που πρεπει να συνεχισει ναχει τον ιδιο χαρακτηρα με αυτον των χρονων του Αγιου. Δεν τιθεται θεμα μυστικοτητας αλλα σεβασμου στον Αγιο αλλα και στη ασκουμενη αδερφοτητα που θα την αναγκασουμε αντι να ασκειται να γινει ξεναγος χασομερηδων ασχετων. Οσο για το αβατο δεν εχει σχεση με τη γυναικα σαν φυλο αλλα εχει να κανει με την ασκηση των μοναχων κ τον ησυχαστικο τροπο ζωης που επελεξαν και οφειλουμε να σεβαστουμε.
Ένα τέτοιο έργο δεν συνάδει με την ασκητικότατα του τόπου που τον εξαγίασε ο Όσιος.
Όποιος θέλει να πάει στο ασκηταριό ας κατέβει από το μονοπάτι που κατασκευάστηκε. Η πεζογέφυρα θα είναι ύβρις για τον τόπο και ειμαι σίγουρος πως ο Όσιος δεν θα επιτρέψει μια τέτοια άσκοπη κι άτοπη κατασκευή.
Με όλο το σεβασμό μη μιλάς εξ ονόματος του Οσίου δεν είναι σωστό! Ο Όσιος ακολούθησε ένα δρόμο και κράτησε μια στάση ζωής που θα πρέπει να φωτίσει όλο το σύγχρονο δυτικό κόσμο!
ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΕΡΓΟ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
1.ΤΟ ΑΣΚΗΤΑΡΙΟ ΟΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ Η ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΒΑΤΟ ΑΠΟ ΤΟ 1530 ΜΧ ΠΕΡΙΠΟΥ, ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΑΣΚΗΤΕΨΕ Ο ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΑΝΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ,ΑΡΑ ΜΙΛΑΜΕ ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΑΝΔΡΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ.
2.Ο ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ ΑΣΚΗΤΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΔΕΚΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΑΡΑ ΠΙΘΑΝΟΝ ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΓΕΙΡΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ.
3.Ο ΙΕΡΩΤΑΤΟΣ ΑΥΤΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΟΣ ΕΔΩ ΚΑΙ 600 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΦΘΑΡΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ.
4.ΤΟΣΟ Η ΙΕΡΑ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΤΩΝ 10 ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΟΝΑΧΩΝ ΠΟΥ ΜΟΝΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΚΕΙ ΟΣΟ ΚΑΙ Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ Κ. ΔΑΥΙΔ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΡΓΟΥ, ΣΥΝΕΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΑΤΑΙΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΣΚΗΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΑΝΟΡΑ ΣΑΝ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ !!!
Δηλαδή για να καταλαβω, στα Μετέωρα θα έπρεπε να ανεβω ακόμη με το δίχτυ? Δηλαδή έλεος.
ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΓΙΑ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑ ΜΙΛΑΜΕ.
ΜΠΟΡΕΙ ΣΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ ΝΑ ΠΗΓΕΣ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΑΣΚΗΤΑΡΙΟ ΤΗΣ ΖΑΒΟΡΔΑΣ ΔΕΝ ΠΗΓΕΣ ΣΙΓΟΥΡΑ!!!
ευκαιρία λοιπόν με την νέα πεζογέφυρα να πάει!
Συγνώμη από πότε μπαίνουν στη θρησκεία μας χριστιανόμετρα; ¨εγώ έχω πάει στο ασκηταριο, ενώ εσύ σίγουρα όχι” άρα είμαι περισσότερο θρησκευόμενος από εσένα και άλλες τέτοιες ανοησίες; Από που και ως που το όνομα ΑΝΤΙΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ συνάδει για να μιλάς εξ ονόματος της εκκλησίας και των πατέρων αυτής; Άρα δεν ξέρω αν σχολιάζεις με δόλο. Με όλο το σεβασμό που με χαρακτηρίζει σαν ένα απο τους χιλιάδες πιστούς ανθρωπους, επισκέπτομαι τη Μονή του Οσίου και το Ασκηταριό για να προσευχηθώ τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, κάθε χρόνο, αλλά ποτέ δεν βγήκα να πω δημοσίως, πόσο μάλλον σε μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.. για να υπερηφανευτώ για τις θρησκευτικές πράξεις μου! Η πίστη πηγάζει απο μέσα μας βαθιά και δεν πρέπει να την επιδεικνύουμε σαν φθηνή σειρά απο θρησκευτικές πράξεις (πήγα εκεί.. έκανα εκείνο κλπ) και σε αντιπαραβολή με άλλες θρησκευτικές πράξεις πιστών! Η Αγία γραφή και οι Αγίοι πατέρες τις εκκλησίας τα γράφουν καλύτερα από έμενα! Καλό θα ήταν να διαβάζουμε περισσότερο στις μέρες μας, καθώς τώρα με την εξέλιξη της τεχνολογίας και το διαδίκτυο μπορούμε να βρούμε όλα τα γραπτά και σε ηλεκτρονική μορφή!