papadimitriou-apostΗ λέξη άγριος χρησιμοποιείται στη νεοελληνική σε διαστολή προς τον ήμερο. Οι λέξεις ήμερος – άγριος χρησιμοποιούνται πρωτίστως για τη διάκριση ζωικών ειδών, θηλαστικών κυρίως. Στην περίοδο της νεωτερικότητας όμως στην ομοταξία των θηλαστικών έχει ενταχθεί και ο άνθρωπος,

...καθώς η υλιστική φιλοσοφία του αφήρεσε την ψυχή, που εμφύσησε μέσα του κατά τη δημιουργία ο Θεός. Όμως, σε αντίθεση προς όλα τα άλλα θηλαστικά, τα οποία διαχωρίζονται κατά γένη σε άγρια και ήμερα, στο είδος άνθρωπος γίνεται γενικά αποδεκτό ότι ενυπάρχουν άγριοι και ήμεροι ταυτόχρονα. Ο δυτικός άνθρωπος χαρακτηρίζει ως άγριο τον απολίτιστο, έχοντας όμως θεσμοθετήσει κριτήρια απορρέοντα από τον δικό του πολιτισμό. Έτσι κατ’ εξοχήν βάρβαροι θεωρούνταν οι ανθρωποφάγοι διαφόρων φυλών της Αφρικής και της Πολυνησίας. Όμως ο αγράμματος Μακρυγιάννης χαρακτηρίζει ανθρωποφάγους τους πρέσβεις των μεγάλων δυνάμεων, που μάλιστα τρώνε ζωντανούς τους ανθρώπους! Ιδιορρυθμία σαλεμένου νου, θα αποφανθεί ο δυτικόπληκτος «ορθολογιστής», αυτός που θεωρεί όλα της Εσπερίας λαμπρά και εθελοτυφλεί μπροστά στα άγρια κατά της ανθρωπότητας εγκλήματα που διέπραξε ο δυτικός άνθρωπος. Οι ιθαγενείς της ερήμου Καλαχάρι χαρακτηρίζονται ακόμη άγριοι, επειδή χρησιμοποιούν για την θήρα ζώων ξύλινα ακόντια. Το ότι τα θηράματα προσφέρονται στην κοινότητα, ώστε να μη μείνει κανένας χωρίς τροφή βρίσκεται εκτός αξιολόγησης, καθώς προσκρούει στην ακραία απληστία των «πολιτισμένων» δυτικών! Και ο πλανήτης μετρά τις πληγές του καθημερινά χωρίς να είναι σε θέση να δώσει ικανοποιητική εξήγηση για τα συμβαίνοντα, καθώς πορεύεται ερήμην Θεού.

Μεγάλος εθναπόστολος και φωτιστής του Γένους μας κατά την τουρκοκρατία υπήρξε ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός. Όχι μόνο συνέβαλε στο να ιδρυθούν πλήθος σχολείων, αλλά συνετέλεσε στην ανάσχεση των εξισλαμισμών σε μεγάλη έκταση της δυτικής Ελλάδας με τη διδασκαλία του και, κυρίως, με το μαρτυρικό του τέλος. Σε μία από τις σωζόμενες διδαχές του είναι γραμμένη η φράση: «Δεν βλέπετε που αγρίεψε το γέ­νος μας από την αμάθεια και γίναμε σαν τα θηρία;». Οι αποδομητές της ιστορίας μας ή δεν την ανακάλυψαν ακόμη ή δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν φράση του άκρως αντιπαθούς σ’ αυτούς αγίου, καθώς έχουν ξεκοπεί από τον λαό μας, που σέβεται και τιμά τον νεομάρτυρα σε μεγάλη έκταση της χώρας, και έχουν πορευθεί στον δρόμο του δυτικού «πολιτισμού»! Επιφανειακά εξετάζοντας τη φράση, καταλήγει κάποιος προκατειλημμένος στο συμπέρασμα ότι ο άγιος επισήμανε τη μεγάλη αξία της (φυσικής) γνώσης. Η γνώση αποτέλεσε ήδη από την εποχή της διαμόρφωσης της σχολαστικής θεολογίας στη Δύση τη βάση για την προσέγγιση και κατανόηση του Θεού. Η γνώση κατά τη νεωτερικότητα θεωρήθηκε ως απαραίτητη προϋπόθεση για την απόρριψη των μύθων των πρωτογόνων κοινωνιών, κυρίαρχος μεταξύ των οποίων υπήρξε ο περί θεών ή Θεού μύθος. Για όλους τους «διαφωτισμένους» στον με πίστη στον Θεό άνθρωπο κατά την εποχή της αλματώδους ανάπτυξης της επιστήμης ενυπάρχει μικρός ή μεγάλος βαθμός πρωτογονισμού!

Τί εννοούσε ο άγιος Κοσμάς γράφοντας ότι το γένος είχε αγριέψει; Κάποιοι εθνομηδενιστές, που έχουν αναλάβει την αποδόμηση της ιστορίας μας έχουν το θράσος να ευτελίσουν τόσο τους κλέφτες της τουρκοκρατίας, όσο και τους αγωνιστές του 1821 προβάλλοντας με ιδιαίτερη ικανοποίηση θηριώδεις πράξεις τους. Ας δώσουμε κάποια παραδείγματα: Ο Δημήτριος Τότσκας, ο πλέον σημαντικός κλέφτης των Γρεβενών του 18ου αιώνα, «υπέγραφε» ακόμη και συμβόλαια θανάτου. Μετά την άλωση της Τριπολιτσάς πολλοί επαναστάτες προέβησαν σε αγριότητες. Τους ενοχλούν αυτά, όχι όμως και οι αγριότητες κατά τη γαλλική επανάσταση! Τους ενοχλούν αυτά όχι όμως τα εγκλήματα και οι γενοκτονίες κατά τον 20ο αιώνα, καρπός του δυτικού μηδενισμού! Από την άλλη δεν τους ενοχλεί ουδόλως ο εξισλαμισμός μεγάλου αριθμού προγόνων μας, υποταγμένων στα ένστικτα της αυτοσυντήρησης και άλλα και δελεασθέντων από τους κατακτητές. Απαξιώνουν όμως παντελώς τους νεομάρτυρες που με γενναίο φρόνημα, χάρη στην πίστη προς τον Θεό, αψήφισαν τον θάνατο.

Ο άγιος Κοσμάς επισημαίνοντας την αμάθεια του γένους μας είχε κατά νου την αγνωσία του θελήματος του Θεού. Γι’ αυτό και ζητούσε από τους υπόδουλους να ιδρύσουν σχολεία, για να μαθαίνουν τα σκλαβωμένα Ελληνόπουλα τα της πίστεως. Θεωρούσε ως πρώτιστο τον φωτισμό του σκλαβωμένου Γένους, προκειμένου αυτό να αντιμετωπίσει με υπομονή και καρτερία τις αφόρητες συνθήκες υπό δουλεία. Αυτή η παρότρυνση θεωρείται από τους σύγχρονους «επαναστάτες» καλλιέργεια δουλικού φρονήματος. Και οι αποδομητές, αντιφατικοί στο έπακρο, επιχειρούν να εξωραΐσουν τη φρικτή δουλεία, καθισμένοι σε αναπαυτικές πολυθρόνες με τη βεβαιότητα ότι δεν διατρέχουν ουδένα κίνδυνο, εξ αιτίας της διαστρέβλωσης της ιστορικής αλήθειας! Αυτοί αυτοπροβάλλονται ως «διαφωτισμένοι» και αμερόληπτοι ερευνητές! Και ασφαλώς θα είχε κατηγορηθεί απ’ αυτούς ο άγιος Κοσμάς ως τουρκόφιλος, αν δεν επισφράγιζε με το μαρτύριό τους πέρα από την άκρα ανιδιοτέλειά του, την αγάπη προς τον Θεό και το δούλον γένος! Ο άγιος δεν θεώρησε πρώτιστο να ξεσηκώσει τους υπόδουλους σε μία ακόμη εξέγερση, λίγο πριν από τη γαλλική επανάσταση. Πρώτιστο θεώρησε οι σκλάβοι να αποκτήσουν γνώση και φόβο Θεού. Και επέτυχε στο έργο του κατά τρόπο θαυμαστό! Πλούσιοι άνοιξαν τις κασέλες τους και έπραξαν αγαθοεργίες, καταπονεμένοι από το βάρος των δεινών στερεώθηκαν στην πίστη και το 1821 οι απόγονοί τους δεν παρατάχθηκαν στο στρατόπεδο των κατακτητών. Το πλέον σημαντικό όμως είναι η εξημέρωση των «θηρίων», όπως του Τότσκα, που αναφέραμε, και του Πρίφτη, οι οποίοι ακολούθησαν τον άγιο σε περιοδείες του. Σ’ αυτή την εξημέρωση απαξιώνουν να αναφερθούν οι εθνομηδενιστές και εμπαθείς, παράλληλα, εχθροί της Εκκλησίας. Αν ο Θεός είχε ευλογήσει το γένος μας, ώστε να εμφανιστούν πολλοί περισσότεροι εθναπόστολοι σαν τον άγιο, ίσως το γένος μας να είχε εξημερώσει και τον άγριο κατακτητή, άγριο όχι βέβαια λόγω DNA, καθώς στο αίμα του κύλησε πολύ ελληνικό αίμα.

Η επανάσταση συνετέλεσε στη δημιουργία του νεοελληνικού κράτους, δεν δικαιώθηκε όμως. Η Ελλάδα, μετά τη δολοφονία του λαμπρού κυβερνήτη μας, του Καποδίστρια, που αήθης πανεπιστημιακός και μέλος της διορισμένης επιτροπής του 2021 χαρακτήρισε δικτάτορα, κατέστη προτεκτοράτο και παραμένει, οδηγούμενη από εξευτελισμό σε εξευτελισμό και από τραγωδία σε τραγωδία. Όλοι τους περιφρονώντας στο έπακρο τον άγιο Κοσμά και τη διδασκαλία του φρόντισαν να μεταλαμπαδεύσουν στα Ελληνόπουλα φυσικές γνώσεις όχι όμως γνώση Θεού, προκειμένου δήθεν να οδηγηθεί και η χώρα μας στη χορεία των ανεπτυγμένων χωρών. Τον 19ο αιώνα ο ταπεινός μοναχός, γνωστός ως Παπουλάκος, τόνιζε στα κηρύγματά του ότι τα άθεα γράμματα θα καταστρέψουν τη χώρα μας. Ζούμε ήδη την κατάντια χωρίς να έχουμε και ιδιαίτερη αίσθηση της παρακμής που βιώνουμε. Απεναντίας οι εγκάθετοι στην υπηρεσία των ξένων συμφερόντων ευρισκόμενοι μας διαβεβαιώνουν ότι όλα βαίνουν καλώς για τη χώρα μας! Και εμείς υποτασσόμαστε έχοντας απολέσει τα βασικά γνωρίσματα της παιδείας του γένους μας διαχρονικά: Ήθος και φρόνιμα. Δεν θέτουμε ερωτήματα όπως: Ποιοί υπήρξαν πιο άγριοι; Οι κλέφτες της τουρκοκρατίας και τα κλεφτρόνια του σήμερα ή οι καταληστεύοντες τους λαούς του πλανήτη και οι εκποιούντες την πατρίδα τους στις αγορές του κόσμου;

Υπάρχει ελπίδα. Ο άγιος Κοσμάς προφήτευσε ότι θα έρθει πρώτα κάποιο ψευτορωμαίικο. Να μη πιστέψουμε σ’ αυτό. Θα φύγει.

Τότε και μόνο τότε θα δικαιωθεί η επανάσταση του 1821.

«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

papadimitriou-apost