katanas xaris 1Τον Φεβρουάριο του 2021 η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας»,

με την εταιρεία με διακριτικό τίτλο «ΗΛΙΔΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.», έργο με προϋπολογισμό 36.952,00€ χρηματοδοτούμενο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με σκοπό την δημοπράτηση και επίβλεψη της μελέτης Ελέγχου στατικής επάρκειας και εργασιών συντήρησης και αναβάθμισης  της υψηλής γέφυρας Σερβίων.

Έκτοτε, πραγματοποιήθηκε σειρά από αυτοψίες από τον Περιφερειάρχη μαζί με ειδικούς, όπου κάθε φορά γινόταν διαπίστωση του προβλήματος χωρίς όμως να προχωρά καμία ενέργεια αποκατάστασης της φθοράς της γέφυρας. Σε δήλωσή του τον Απρίλιο του 2022, ο κ. Περιφερειάρχης ανέφερε ότι αναθέτονται οι τρεις μελέτες για την επίσπευση των εργασιών αποκατάστασης των ζημιών της γέφυρας Σερβίων, ώστε να δοθεί το πράσινο φως και αρχές καλοκαιριού να απομακρυνθούν τα φανάρια. Βρισκόμαστε στην αρχή του Φθινοπώρου κι ακόμη δεν έχουμε δει κάποια ενέργεια. Τα φανάρια παραμένουν κι η ταλαιπωρία των οδηγών συνεχίζεται.

Η Γέφυρα Σερβίων ενώνει τη Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία, κι αποτελεί κομβικό σημείο της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας.
Παράλληλα, δίνει το τουριστικό στίγμα στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας , καθώς σε συνδυασμό με το πανέμορφο τοπίο της Νεράιδας, τον Ναυτικό Όμιλο, το Βελβεντό και τα Σέρβια , καθιστούν την περιοχή μας έναν ιδανικό προορισμό για κάθε εποχή του χρόνου. Η δυσαρέσκεια των διερχόμενων οδηγών ολοένα και μεγαλώνει, αλλά και των κατοίκων των γύρω οικισμών που μετακινούνται σε καθημερινή βάση για λόγους εργασίας κυρίως. Από το 1975 όπου δόθηκε σε κυκλοφορία, η υψηλή γέφυρα των Σερβίων δεν έχει συντηρηθεί κι αυτό δείχνει την ευθύνη όλων των διοικήσεων της περιοχής που το διάστημα αυτό δεν μερίμνησαν για τον έλεγχο και την συντήρηση ενός από τα πιο σημαντικά σημεία του οδικού δικτύου της περιοχής μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γέφυρα των Σερβίων δέχτηκε τον σεισμό των 6,6 Ρίχτερ του 1995 κι όταν έκλεισαν τα Τέμπη είχε για μεγάλο διάστημα όλη την κυκλοφορία της ΠΑΘΕ. Από το 2012 έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται ζητήματα φθοράς. Έκτοτε, όπως έχουμε ενημερωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, υπήρξε μία συνεχής αλληλογραφία με το Υπουργείο Υποδομών για το ζήτημα, χωρίς όμως να έχουμε κάποια παρέμβαση μέχρι στιγμής.

Αποδεχόμενοι το γεγονός της επικινδυνότητας της γέφυρας και της ανάγκης άμεσης αποκατάστασης της φθοράς της, και σεβόμενοι την αγανάκτηση των κατοίκων και των διερχόμενων οδηγών, ζητούμε άμεσα να έχουμε μία πλήρη ενημέρωση από την Περιφερειακή Αρχή, σχετικά με όλες τις διαδικασίες που έχουν γίνει έως τώρα, πόσα χρήματα δαπανήθηκαν σε μελέτες και αναθέσεις επίβλεψης και τι είδους εργασίες έχουν  γίνει μέχρι σήμερα, ώστε η κυκλοφορία στη γέφυρα των Σερβίων να γίνεται πλέον με ασφάλεια και χωρίς σηματοδότες και καθυστερήσεις.