Κύριε πρόεδρε, κύριε Υπουργέ,

κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν θέλω, πραγματικά, να αδικήσω το συζητούμενο σ/ν για τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού του ΝΣΚ, που αποτελεί μία αναγκαία και σημαντική νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Οικονομικών.

Πως, όμως, μετά από τόσα χρόνια, κρίσης, ύφεσης, και περιθωριοποίησης της χώρας, να μην αναφερθεί κανείς στα πρόσφατα οικονομικά επιτεύγματα που την ξανασυστήνουν διεθνώς;

Και μάλιστα, όταν τη μνημονιακή εποχή έχει διαδεχθεί μία υγειονομική περιπέτεια, τις επώδυνες συνέπειες της οποίας συνεχίζει να υφίσταται ολόκληρος ο πλανήτης.

Κι όμως, από το χείλος του γκρεμού, η Ελλάδα γίνεται μία από τις πρώτες χώρες στην Ευρωζώνη που καταφέρνει να επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα του ΑΕΠ, ήδη από τα μέσα της τρέχουσας χρονιάς.

Να είναι από τις πρώτες χώρες που κατέθεσε ολοκληρωμένο σχέδιο στο Ταμείο Ανάκαμψης για την επόμενη ημέρα.   

Να είναι από τις πρώτες χώρες σε ανάπτυξη.

Και έτσι, από παράδειγμα προς αποφυγή να γίνεται παράδειγμα προς μίμηση.

Και ενώ κάθε μέρα οι διεθνείς οίκοι αναθεωρούν επί τα βελτίω την πορεία της ελληνικής οικονομίας, από το βήμα της 85ης ΔΕΘ ο κύριος Τσίπρας είχε μόνο να μας πει ότι είναι «καλοδεχούμενοι» οι ρυθμοί ανάπτυξης.

Αυτοί οι θηριώδεις, σινικοί θα έλεγε κάποιος, ρυθμοί, πάνω από 16% για το 2ο τρίμηνο και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οίκων 6, 7 ακόμα και 8%, για ολόκληρο το 2021 !

«Καλοδεχούμενοι»! Ωσάν να επρόκειτο για συμπτωματικό ή τυχαίο φαινόμενο.

Όμως δεν είναι τυχαία και συμπτωματική η έκφραση που χρησιμοποιεί ο κ. Τσίπρας.

Επειδή δε μπορεί πλέον να αμφισβητήσει τα μεγέθη, προσπαθεί να τα αποσυνδέσει από τα γενεσιουργά τους αίτια, που σύμφωνα με τις παραπάνω αξιολογήσεις, είναι:

  • η μεγάλη ενίσχυση που πέτυχε η Ελλάδα από το Ταμείο Ανάκαμψης,
  • τα μέτρα στήριξης που εφαρμόστηκαν στη χώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας,
  • και φυσικά οι μεταρρυθμίσεις που πραγματοποίησε η κυβέρνηση την ίδια περίοδο
  • και που όλα μαζί συνθέτουν το μείγμα καυσίμου που δίνει αυτή την ισχυρή ώθηση στην ανάπτυξη.

Και δεν το κάνει αυτό ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης μόνο για να υποβαθμίσει το κυβερνητικό έργο αλλά και για να κρύψει τις τεράστιες αστοχίες και την καταστροφολογική κριτική που άσκησε το κόμμα του όλο το προηγούμενο διάστημα:

  • Όταν υποτιμούσε τον ρόλο του Κυριάκου Μητσοτάκη στις ευρωπαϊκές αποφάσεις, για την αντιμετώπιση, για τη διαχείριση των συνεπειών της πανδημίας.
  • Όταν αμφισβητούσε την ορθότητα και αποτελεσματικότητα των μέτρων στήριξης και επανεκκίνησης της δραστηριότητας, που έπαιρνε η σημερινή κυβέρνηση.
  • Όταν προέβλεπε την αποτυχία του ελληνικού τουρισμού το φετινό καλοκαίρι.
  • Όταν, λίγο καιρό πριν, στην ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου 2022-25, λοιδορούσε τους στόχους για την ανάπτυξη που έθετε ο φειδωλός υπουργός των οικονομικών. Όπως αποδείχθηκε φειδωλός.

Για τον οποίο, για να μην ξεχνιόμαστε, πέρυσι τέτοιο καιρό, είχατε υποβάλλει, κυρίες και κύριοι του Σύριζα, ένσταση, πρόταση δυσπιστίας.

Σήμερα, εκείνη η πρόταση δυσπιστίας επιστρέφει στον ΣΥΡΙΖΑ και στον πρόεδρό του, που για πολλοστή φορά αποδεικνύονται αναξιόπιστοι.

Πως περιμένετε, στ’ αλήθεια, κυρίες και κύριοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να σας εμπιστευτούν οι πολίτες, όταν δεν είστε καν σε θέση να εκτιμήσετε και να αξιολογήσετε εφαρμοζόμενες πολιτικές, με αποτέλεσμα να πέφτετε παταγωδώς έξω σε όλες σας τις προβλέψεις;

Δεν είναι συνεπώς νομοτελειακή η πρόοδος της χώρας.

Είναι αποτέλεσμα ενός συνεκτικού σχεδίου για τη διαμόρφωση αναπτυξιακού περιβάλλοντος, θεμελιακά στοιχεία του οποίου αποτελούν η αναμόρφωση και ο εκσυγχρονισμός του Δημοσίου και των οργάνων του, ιδίως εκείνων που έχουν έναν νευραλγικό ρόλο στη λειτουργία των υπηρεσιών του.

Τέτοιος είναι και ο ρόλος του ΝΣΚ, που αποτελεί ανώτατη Αρχή, με αποστολή τη δικαστική υποστήριξη και εκπροσώπηση του Δημοσίου, την αναγνώριση απαιτήσεων σε βάρος του ή τον συμβιβασμό σε διαφορές με αυτό και τη νομική υποστήριξη των φορέων του, με τα διάφορα κατά τόπους γραφεία του.

Περαιτέρω, αντικείμενο του σ/ν αποτελεί ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων, της διάρθρωσης και της λειτουργίας του ΝΣΚ, καθώς και η ρύθμιση της γενικής υπηρεσιακής κατάστασης των λειτουργών και του διοικητικού προσωπικού του.

Είκοσι χρόνια μετά τον ν. 3086/2002, και το σχετικό π.δ. 238/2003 καθίσταται απαραίτητος ο ανασχεδιασμός και η απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών του ΝΣΚ

Επέρχεται λοιπόν αναμόρφωση στις αρμοδιότητες, στη διάρθρωση και στη συγκρότηση της Αρχής, αλλά και στην υπηρεσιακή κατάσταση και στην πειθαρχική ευθύνη των λειτουργών και του διοικητικού προσωπικού της.

Οι αλλαγές στοχεύουν στην αναβάθμιση και των νομικών υπηρεσιών στο Δημόσιο και προς τους φορείς του, στον περιορισμό της γραφειοκρατίας, στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τελικά στην ενίσχυση και βέλτιστη απόδοση του ιδιαίτερα καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού της.

Με τις νέες ρυθμίσεις

  • προστίθενται και νέες αρμοδιότητες, όπως η επεξεργασία διαιτητικής ρήτρας πριν τη συνομολόγησή της, η συμμετοχή σε νομοπαρασκευαστικές επιτροπές ή στην έκδοση κανονιστικών διατάξεων και αποφάσεων,
  • απλοποιείται και επιταχύνεται ο τρόπος χειρισμού των υποθέσεων, ιδίως με τη σύσταση των 8 θεματικών Σχηματισμών, για την αντιμετώπιση, για τη διαχείριση, με ενιαίο και συνολικό χειρισμό ομάδων δικαστικών ή εξώδικων υποθέσεων,
  • αποφεύγονται γραφειοκρατικές και αχρείαστες διαδικασίες που καθυστερούν την εκκαθάρισή τους,
  • ενισχύεται η ψηφιακή αναβάθμιση με τη σύσταση νέας Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, και την αύξηση του αριθμού των τμημάτων, αλλά και η προστασία των δεδομένων με τη σύσταση αυτοτελούς γραφείου.

Περαιτέρω:

  • προβλέπεται η τακτική, ανά διετία, προκήρυξη διαγωνισμού για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων,
  • ρυθμίζονται οι διαδικασίες αξιολόγησης,
  • απλοποιείται και αυστηροποιείται, παράλληλα, το πειθαρχικό δίκαιο, σε εναρμόνιση και προς τη σχετική νομολογία του ΣτΕ,
  • προβλέπεται η σύνταξη ετήσιας έκθεσης για την καταγραφή και αποτίμηση του έργου του ΝΣΚ,
  • παρέχονται εξουσιοδοτήσεις για τη ρύθμιση επιμέρους θεμάτων και δυνατότητα ανασχεδιασμού των υπηρεσιακών μονάδων, και,
  • τίθενται οι μεταβατικές διατάξεις και οι τελικές διατάξεις, που αφορούν και στην κινητικότητα των υπαλλήλων.

Καταληκτικά, λοιπόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι το Σ/Ν συνιστά νομοθέτηση για τη δομική, οργανωτική και λειτουργική αναβάθμιση του ΝΣΚ, που ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό του με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και αναβαθμίζει το επίπεδο των υπηρεσιών του και συνεπώς το υπερψηφίζουμε.

Σας ευχαριστώ πολύ!

 

Στάθης Κωνσταντινίδης

Βουλευτής Νέας Δημοκρατίας  Π.Ε. Κοζάνης

Konstant3