«Αυτό το πολύ σημαντικό έργο, μπορεί να ακολουθήσουν και άλλα έργα, τα οποία έχουν μεγάλη σημασία για την περιοχή μας, όπως είναι

→ στους αυτοκινητοδρόμους:

  • ο δρόμος Κοζάνης-Λάρισας,
  • ο δρόμος Φλώρινας-Πτολεμαΐδας,

→ στο σιδηρόδρομο

  • να ξαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Πτολεμαΐδα-Κοζάνη
  • η σιδηροδρομική Εγνατία Καλαμπάκα-Κοζάνη-Βέροια.

→ στο αεροδρόμιο της Κοζάνης,

  • Χρειάζεται εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού και θεωρούμε ότι πολύ εύκολα θα μπορέσει να είναι ελκυστικό και να βοηθήσει την περιοχή».

Κύριε υπουργέ,

κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

για το πολύ σημαντικό και μεγάλο θέμα που έχουμε σήμερα εδώ, στη Βουλή, θέλω να τοποθετηθώ. Την κύρωση της συμφωνίας του έργου της μελέτης, της κατασκευής, της χρηματοδότησης, της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος, του Ε-65.

Είναι ένα έργο προϋπολογισμού 442 εκατομμυρίων ευρώ, 70,5 χιλιομέτρων, που ξεκινά από τα Τρίκαλα-Καλαμπάκα και φτάνει μέχρι την Εγνατία, συνδέοντας μέσω Κηπουργείου Γρεβενών, τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Θεσσαλονίκη (ΠΑΘΕ) και την Εγνατία Οδό. Είναι το Βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, που συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα.

Ενός δρόμου που βοηθά να ξεπεραστεί η απομόνωση σε πολλές περιοχές, ενός δρόμου που θα φέρει προοπτική και ανάπτυξη.

Ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και το σκεπτικό και οι μελέτες, με ουσιαστική  εκκίνηση το 2007. Η οικονομική κρίση όμως παγώνει το 2011 το έργο, διότι δεν υπήρχε η δυνατότητα της ίδιας συμμετοχής από εθνικούς πόρους και η επανεκκίνηση γίνεται το 2013 επί Νέας Δημοκρατίας και ξεκινά το κεντρικό τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα το οποίο ολοκληρώνεται το 2017. Και το 2018 έχουμε το ξεκίνημα του νότιου τμήματος Ξυνιάδα-Λαμία που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022.

Όμως ένα σοβαρό τμήμα, το Βόρειο, κατά την άποψή μου, το πιο σύνθετο και το πιο αναγκαίο, δεν μπορούσε να ξεκινήσει, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός, το σύνολο της Κυβέρνησης, αλλά κυρίως το Υπουργείο Μεταφορών έδωσε έναν μεγάλο αγώνα με επιχειρηματολογία και με συγκροτημένη προσπάθεια και κατάφερε να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Κάποιος μπορεί να θεωρεί ότι ήταν μια προσπάθεια που έφερε αποτέλεσμα. Ήταν ένας άθλος. Γιατί αν ήταν εύκολο θα είχε επιτευχθεί και τα προηγούμενα χρόνια.

Και είναι σημαντικό, όχι μόνο γιατί ξεκινάει αυτό το Βόρειο τμήμα του Ε65 και θα ολοκληρωθεί ένα έργο συνολικά και θα δούμε τα αποτελέσματά του, αλλά γιατί ευνοεί περιοχές που το έχουν ανάγκη.

Περιοχές όπως είναι η Δυτική Μακεδονία, που δεν περιβάλλεται από θάλασσα, που είναι δύσκολη η πρόσβαση. Και κυρίως τώρα, στην περίοδο που οι περιφερειακές ενότητες Κοζάνης και Φλώρινας περνάνε στο βήμα της ενεργειακής μετάβασης, έχουν ανάγκη από επιχειρηματικές δραστηριότητες, από επενδύσεις.

Ο επενδυτής δεν μπορεί να πάει εύκολα σε μία περιοχή, εάν δεν είναι εύκολη η πρόσβαση μέσω της οδοποιίας και άλλων μεταφορικών μέσων.

Ως εκ τούτου λοιπόν αυτό το έργο θα συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη και θα βοηθήσει την περιοχή, όχι μόνο στις επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά και στον αγροτικό τομέα και στον τουριστικό τομέα. Διότι, όπως είπα και πριν, χωρίς εύκολη μετάβαση και χωρίς εύκολη μετακίνηση εμπορευμάτων και πολιτών δεν μπορεί να έχουμε το αποτέλεσμα το οποίο περιμένουμε.

Και με δεδομένο ότι το Υπουργείο μεθοδικά εργάζεται και φέρνει αποτελέσματα και με δεδομένο ότι έχουν ξεκινήσει και προχωρούν πολλά και σημαντικά έργα θεωρώ ότι μπορούμε να κάνουμε εισηγήσεις, γιατί θα ακουστούν και θα υλοποιηθούν.

Θέλω λοιπόν να πω ότι, αυτό το πολύ σημαντικό έργο, μπορεί να ακολουθήσουν και άλλα έργα, τα οποία έχουν μεγάλη σημασία για την περιοχή μας, όπως είναι

→ στους αυτοκινητοδρόμους:

  • ο δρόμος Κοζάνης-Λάρισας,
  • ο δρόμος Φλώρινας-Πτολεμαΐδας,

όπως επίσης να αναφερθώ και

→ στο σιδηρόδρομο

ο οποίος έχει και αυτός τη σημασία του και έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη πολλών περιοχών, γιατί φθηνά και εύκολα μπορούν να μεταφερθούν εμπορεύματα, αλλά και πολίτες.

Θέλω λοιπόν να αναφερθώ στην εισήγηση που γίνεται από την περιοχή μας και την προσπάθεια

  • να ξαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Πτολεμαΐδα-Κοζάνη

και βέβαια δράττομαι της ευκαιρίας να πω ότι και

  • η σιδηροδρομική Εγνατία είναι μια καλή πρόταση που θα συνδέσει

Καλαμπάκα-Κοζάνη-Βέροια.

Αυτά τα σκεπτικά μπορούν να μπουν στο τραπέζι, να προχωρήσουν οι μελέτες και να εξεταστούν σε μελλοντικό χρόνο.

Επίσης θέλω να αναφερθώ

→ στο αεροδρόμιο της Κοζάνης,

που εξυπηρετεί και θα εξυπηρετήσει σε αυτήν την περίοδο, που επιχειρηματικές δραστηριότητες έρχονται και ξεκινάνε στην περιοχή μας.

  • Χρειάζεται εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού και θεωρούμε ότι πολύ εύκολα θα μπορέσει να είναι ελκυστικό και να βοηθήσει την περιοχή.

Η Νέα Δημοκρατία διαχρονικά, αλλά και σαν Κυβέρνηση τα τελευταία δύο χρόνια, απέδειξε ότι μπορεί να κάνει μελέτες, να δημοπρατεί έργα, να υλοποιεί έργα, να ολοκληρώνει έργα και κυρίως να εξασφαλίζει τις χρηματοδοτήσεις.

Αυτό δεν είναι μία τοποθέτηση η οποία γίνεται, επειδή θέλουμε να πούμε κάποια καλά λόγια, γιατί πραγματικά τα λόγια δεν έχουν σημασία.

Δεν μιλούμε μόνο μεταξύ μας εδώ. Μας παρακολουθεί το σύνολο του ελληνικού λαού, που θέλει να λύνονται προβλήματα, που θέλει να διευκολύνεται, που θέλει να νιώθει ασφάλεια, που θέλει να υπάρχει πρόοδος.

Η Νέα Δημοκρατία λοιπόν, με προϋπολογισμούς, με ονομασία έργων και με ολοκλήρωση των έργων έχει αποδείξει ότι έχει κάνει πολλά έργα, με μεγάλους προϋπολογισμούς, σε λίγο διάστημα.

Με αυτό το δεδομένο είναι επιτυχημένη και ενθαρρύνουμε και το Υπουργείο Μεταφορών, που σήμερα έχει φέρει αυτό το σημαντικό νομοσχέδιο, να συνεχίσει προς αυτήν την κατεύθυνση γιατί τα έργα που δημιουργούνται φέρνουν ανάπτυξη στον τόπο και πρόοδο και βέβαια ελπίδα και προοπτική στην Ελλάδα.

Σας ευχαριστώ.

13/07/2021

 

Παρασκευή Βρυζίδου

Βουλευτής Ν. Κοζάνης_Νέα Δημοκρατία

vryzidoy2