konstantopoulos24Κυρίες, κύριοι

Θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στο Θόδωρο Καρυπίδη για την τιμή να με συμπεριλάβει στο ψηφοδέλτιο του Συνδυασμού του και να συμπορευτούμε και να συνεργαστούμε στην αντιμετώπιση των ζητημάτων της Περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας...

...με αίσθημα ευθύνης και επίγνωσης των δυσκολιών, που θα συναντήσουμε στην κοινή μας προσπάθεια για την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των συμπολιτών μας.

Η ενασχόλησή μου με την πολιτική δεν αποτελεί ευκαιριακή συγκυρία καθώς τα σχεδόν τριάντα χρόνια που υπηρέτησα ως μάχιμος εκπαιδευτικός της τάξης, αγωνίστηκα μέσα από το συνδικαλιστικό φορέα των εκπαιδευτικών για τα δίκαια αιτήματα του κλάδου. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια από τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας μου δόθηκε η ευκαιρία να προωθήσω πιο ενεργά τα αιτήματα του κλάδου των εκπαιδευτικών.

Μέσα στα πλαίσια αυτά έγινε δυνατή η επιστροφή των 2500 εκπαιδευτικών της Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που η προηγούμενη Κυβέρνηση το 2013 είχε θέσει σε διαθεσιμότητα και με την επιστροφή τους έγινε δυνατή η επαναλειτουργία των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ. Η διαθεσιμότητα υπήρξε μια ευθεία αμφισβήτηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας των Δημοσίων Υπαλλήλων και το πρώτο βήμα στην επιχειρούμενη τότε ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, που απετράπη καθώς η Παιδεία και η Υγεία αποτελούν κοινωνικά αγαθά μη εμπορεύσιμα.

Επίσης έγινε σύσταση 2223 οργανικών θέσεων για όσους εκπαιδευτικούς μετατάχθηκαν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Στην προσχολική εκπαίδευση, που αποτελεί τη βάση για την μετέπειτα σχολική πορεία των μικρών μαθητών, νομοθετήθηκε και εφαρμόστηκε σε όλους τους Δήμους της Δυτικής Μακεδονίας με στόχο να γενικευτεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση με καθολική εφαρμογή του θεσμού για το σχολικό έτος 2019-2020.

Θεσμοθετήθηκε επίσης ο ενιαίος τύπος ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και ο ενιαίος τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, εξυπηρετώντας του εργαζόμενους γονείς.

Καθιερώθηκε στα Γυμνάσια η ενισχυτική διδασκαλία για τους αδύνατους και μεταξεταστέους μαθητές, βοηθώντας τους με αυτό τον τρόπο χωρίς να απαιτείται να πληρώσουν χρήματα για φροντιστήρια.

Επιτεύχθηκαν επίσης μεγάλες αλλαγές στα ΕΠΑΛ με το πρόγραμμα «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» και με το θεσμό της «Μαθητείας» μπόρεσαν οι μαθητές των ΕΠΑΛ να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία και κάποια αμοιβή ως επιβράβευση.

Με ιδιαίτερη ευαισθησία δόθηκε βαρύτητα στα θέματα Ειδικής Αγωγής με την αξιοποίηση όλων των θεσμών και στελεχώνοντας έγκαιρα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις Τάξεις Υποδοχής, τα Τμήματα Ένταξης, τις Παράλληλες στηρίξεις και την κατ΄ οίκον διδασκαλία για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Ξεκίνησε τέλος και στην περιοχή μας, παρά τις μεμονωμένες αντιδράσεις, η εκπαίδευση για τα προσφυγόπουλα, δείγμα της ευαισθησίας που μας διακρίνει.

Οι εκπαιδευτικοί τέλος πληροφορήθηκαν τα τελευταία χρόνια εγκαίρως τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις τους, ώστε να μπορούν να καθορίσουν εγκαίρως τον τόπο διαμονής τους και για πρώτη φορά προσελήφθηκαν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πριν από τον αγιασμό.

Επίσης σε επίπεδο Περιφέρειας, ο διεκδικητικός ρόλος της, όπως και του Περιφερειάρχη Θόδωρου Καρυπίδη, αλλά και του Δημάρχου Κοζάνης Λευτέρη Ιωαννίδη, οδηγεί τη Δυτική Μακεδονία σε μια νέα εποχή, με τον περιορισμό της χρήσης του λιγνίτη ως καυσίμου για παραγωγή ενέργειας και στροφή στις ανανεώσιμες πηγές με εκμετάλλευση των φυσικών πηγών ενέργειας, αλλάζοντας το παραγωγικό της μοντέλο.

Στο πλαίσιο των διεκδικήσεων και των επιτευγμάτων συμπεριλαμβάνεται και η επίτευξη της μείωσης της τιμής του Ηλεκτρικού ρεύματος για τις Επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά της Δυτικής Μακεδονίας. Στον τομέα της Παιδείας από τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια συνεργάστηκα αρμονικά με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και σε κάθε μας αίτημα για βελτίωση των συνθηκών των εκπαιδευτικών μονάδων, βρήκαμε πάντα αρωγό την Περιφέρεια.

Έτσι κατορθώθηκε να εξασφαλιστεί ο εξοπλισμός νέων τεχνολογιών (Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Διαδραστικοί πίνακες), των Σχολικών Μονάδων όλων των βαθμίδων, που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο υλοποίησης, όπως επίσης και η ενεργειακή αναβάθμιση των Σχολικών Μονάδων με προοπτική ολοκλήρωσης του σχεδιασμού την επόμενη τετραετία.

Τέλος, σημαντικό ρόλο καλείται να παίξει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, η αναβάθμιση του οποίου μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακή δύναμη στον τομέα της οικονομίας στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και με τη συμμετοχή των φορέων της, όπως η Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα Ε.Β.Ε. (Εμποροβιοτεχνικά Επιμελητήρια Ελλάδος) τα Επιστημονικά Επιμελητήρια, να καταστήσει την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας οικονομικό και πολιτισμικό κέντρο των Δυτικών Βαλκανίων.

Ελπίζω με την επιλογή σας να μου δοθεί η δυνατότητα να συνεχίσω να αγωνίζομαι και να προσφέρω στο κοινωνικό σύνολο από ένα διαφορετικό μετερίζι αυτήν τη φορά.

Με τιμή και ευχαριστίες

Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος

konstantopoulos24