648b6be6fa86a2f8df9f1256542f8f54 L 1ΠΡΟΣ:

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, κ. Νικόλαο Γιατρoμανωλάκη

ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, κ. Μάκη Βορίδη

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ – ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ κ. Βασίλειο Μιχελάκη

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, κ. Γεώργιο Κασαπίδη

ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΟΖΑΝΗΣ, κ. Κατερίνα Δαδαμόγια

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

ΟΛΟΥΣ/ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΕΣ/ΔΗΜΟΤΙΣΣΕΣ

Διαβάσαμε με αίσθημα ντροπής και αγανάκτησης την απάντηση του Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης, προς την υπ΄ αρ. πρ. 169309/22/12/2021 επιστολή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, ως μια προσπάθεια αιτιολόγησης της αναιτιολόγητης, παράνομης και καταχρηστικής απόφασης του Δ.Σ. να τοποθετήσει στη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή έναν συνταξιούχο άλλου κλάδου, ερασιτέχνη ηθοποιό και σκηνοθέτη, έναντι ενεργών επαγγελματιών καλλιτεχνών με πτυχία από αναγνωρισμένες σχολές και δράση τόσο στη χώρα μας όσο και εκτός.

Για την προάσπιση λοιπόν της αλήθειας, της δικαιοσύνης, της αξιοκρατίας και των εργασιακών δικαιωμάτων των καλλιτεχνικών μας κλάδων, και επειδή το Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης υιοθετεί άκριτα τους ισχυρισμούς περί επαγγελματικής εμπειρίας του υποψήφιου Παναγιώτη Βασιλειάδη, μετά από έρευνα που κάναμε σας ενημερώνουμε για τα εξής:

1) Ο επιλεχθείς για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, δεν έχει καμιά συμμετοχή στο επαγγελματικό θέατρο τα τελευταία 10 χρόνια. ΚΑΜΙΑ.

2) Στο βιογραφικό του αναφέρει 18 επαγγελματικές δουλειές ως ηθοποιός ή σκηνοθέτης, ωστόσο στην πραγματικότητα οι 10 από αυτές αποτελούν συμμετοχή του ως ερασιτέχνη ηθοποιού/σκηνοθέτη και όχι ως επαγγελματία.

Συγκεκριμένα, σε μια προσπάθεια διαστρέβλωσης της αλήθειας και εξαπάτησης του Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης και της κοινής γνώμης, αναφέρει ως επαγγελματικές σκηνοθεσίες στο Δη.Πε.Θε. Κοζάνης τα εξής έργα: Ο Φιάκας, Αναστάσεως Ημέρα, 1922 Χρονικό Για Τις Χαμένες Πατρίδες, Ο Κλήδονας, Σώστε Τη Σκ΄ρκα. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σε ΚΑΜΙΑ από αυτές τις παραστάσεις δεν συμμετείχαν επαγγελματίες ηθοποιοί, άρα πρόκειται για ερασιτεχνικές παραστάσεις με ερασιτεχνικούς θιάσους, ενώ η παράσταση Ο Φιάκας δεν ήταν καν παραγωγή του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης, αλλά της ερασιτεχνικής ομάδας “Θεατροδρόμιο”. Διπλό το ψέμα δηλαδή.

Επιπρόσθετα, ψευδής είναι και ο ισχυρισμός ότι στις παραστάσεις Βαβυλωνία και Η Αντοχή Της Μνήμης του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης συμμετείχε ο ίδιος ως επαγγελματίας ηθοποιός, αφού συμμετείχε ως ερασιτέχνης ηθοποιός, όπως και ΟΛΟΣ ο υπόλοιπος θίασος που αποτελείτο από ερασιτέχνες.

Τέλος, από τις 3 ταινίες που φέρεται να διεκδικεί δάφνες επαγγελματικής συμμετοχής, στο μεν  Λιβάδι Που Δακρύζει δεν αναφέρεται καν στους τίτλους τέλους ως ηθοποιός, άρα έχει συμμετάσχει ως κομπάρσος, όπως και δεκάδες άλλοι ερασιτέχνες ή μη σχετιζόμενοι με το χώρο, ενώ στην Ψυχή Βαθειά, συμμετέχει σε μια σκηνή διάρκειας 2 λεπτών, μαζί με άλλους ερασιτέχνες ηθοποιούς της πόλης.

Στο βιογραφικό του κατά συνέπεια υπάρχουν μόνον 8 συμμετοχές σε επαγγελματικούς θιάσους αποκλειστικά και μόνο στα Δη.Πε.Θε. Βέροιας και Κοζάνης, και μία συμμετοχή σε παράσταση ιδιωματικού - ποντιακού θεάτρου στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, όλες, επαναλαμβάνουμε, προ δεκαετίας.

Συγκεκριμένα: Ο Φιάκας (1998), Πουγαλεμένα Ψύα (2000), Εξκάλιμπερ (2002), Αχαρνείς (2002), Το Κουκλόσπιτο (2008), Νικόλαος Κασομούλης (2010), Ο Αστερίξ Και Το Χρέος (2012), και ΜΙΑ μόνο σκηνοθεσία το Οι Περιπέτειες Του Βαρώνου Μυνχάουζεν (2009).

Είναι αυταπόδεικτο ότι οι οχτώ αυτές δουλειές (κάποιες από τις οποίες παίχτηκαν για ελάχιστο χρονικό διάστημα, όπως π.χ. ο Νικόλαος Κασομούλης που παίχτηκε για μία μόνο μέρα), δεν καθιστούν τον Παναγιώτη Βασιλειάδη “πρόσωπο εγνωσμένου κύρους προερχόμενο από το χώρο του θεάτρου, με αναγνωρισμένη προσφορά και επαγγελματική εργασία στο θέατρο”, όπως ορίζει η νομοθεσία και η προκήρυξη, καθώς απέχει παρασάγγας από πρόσωπο εγνωσμένου κύρους στα θεατρικά πεπραγμένα και δεν έχει προσφέρει τίποτα στο επαγγελματικό θέατρο.

Το ίδιο το κράτος για να δώσει το εποχιακό επίδομα σε έναν επαγγελματία καλλιτέχνη απαιτεί κατά τη στιγμή της αίτησης να μην ασκεί άλλο επάγγελμα. Είναι αδιανόητο το ίδιο κράτος να αποδεχτεί την πρόταση του Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης, όταν ο προτεινόμενος Καλλιτεχνικός Διευθυντής απέχει τα τελευταία 10 χρόνια παντελώς από το χώρο του επαγγελματικού θεάτρου, ασκούσε άλλα επαγγέλματα όπως ευθαρσώς δηλώνει στο βιογραφικό του, ενώ η ελαχιστότατη συμμετοχή του στις 8 αυτές παραστάσεις προ δεκαετίας δεν έγινε επειδή ασκούσε το επάγγελμα του ηθοποιού/σκηνοθέτη βιοποριστικά, αλλά επειδή ως ερασιτέχνης ηθοποιός συμμετείχε ευκαιριακά, συγκυριακά και ως χομπίστας σε αυτές.

Ωστόσο το πιο ασφαλές από όλα είναι να καταθέσει ο προκριθείς για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή το σύνολο των ενσήμων του στο επαγγελματικό θέατρο, για να αποδείξει τόσο την “επαγγελματική του εμπειρία και την αναγνωρισμένη προσφορά στο επαγγελματικό θέατρο”, όπως ορίζει ο Κανονισμός Εσωτερικών Υπηρεσιών (Κ.Ε.Υ) του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, όσο και την “5ετή επαγγελματική του εμπειρία στην οργάνωση και διεύθυνση θεατρικών παραγωγών” όπως ορίζει η Προγραμματική Σύμβαση Πολιτισμικής Ανάπτυξης 2021 μεταξύ του ΥΠ.ΠΟ.Α., της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, του Δήμου Κοζάνης και της ΔΗ.Κ.Ε. ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, ώστε η διαδικασία να είναι σύννομη.

Να τονίσουμε επιπρόσθετα ότι στην απάντηση του Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης προς την αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, η οποία κοινοποιήθηκε στα ΜΜΕ, δεν αναφέρεται αν έχουν καταθέσει τον φάκελο της υπόθεσης όπως τους ζητήθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με το σύνολο δηλαδή των υποψηφιοτήτων, τα βιογραφικά τους, τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό τους, τις συνεντεύξεις τους, τα κριτήρια αξιολόγησης του Δ.Σ. και την αιτιολόγηση της επιλογής του συγκεκριμένου υποψηφίου έναντι των υπόλοιπων. Η συνολική εξέταση του φακέλου θα αποδείξει περίτρανα τις αιτιάσεις μας προς το Δ.Σ., τις οποίες με σοφιστικά επιχειρήματα και ψευδή στοιχεία προσπάθησαν να διασκευάσουν στην απαντητική επιστολή τους. Όσο για τη χάραξη της πολιτιστικής πολιτικής του οργανισμού που αναφέρει η απαντητική επιστολή του Δ.Σ., δεν είναι αρμοδιότητα ενός Δ.Σ., δεν οργανώνεται κατά το δοκούν, παρά υποβάλλεται σε μεγάλο βαθμό από το καταστατικό ίδρυσης και την προγραμματική σύμβαση του Δη.Πε.Θε., και υπόκειται σε συγκεκριμένες επιταγές που αφορούν στο σύνολο των Περιφερειακών Θεάτρων της χώρας.

Μετά την εξέταση του φακέλου, που επαληθεύει τα αυταπόδεικτα για τα οποία αγωνιζόμαστε καιρό τώρα, αιτούμαστε για άλλη μια φορά να πράξετε τα αυτονόητα: να μην γίνει αποδεκτή η πρόταση του Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης, να επαναπροκηρυχθεί η θέση, και φυσικά να ζητήσετε την παραίτηση του Δ.Σ. για το φιάσκο, το διασυρμό του θεσμού του Δη.Πε.Θε. σε ολόκληρη τη χώρα και την προσβολή των επαγγελματιών καλλιτεχνών των συναφών κλάδων.

Οι εκ Κοζάνης καλλιτέχνες:

Αλεξανδρίδη Γεωργία, ηθοποιός, απόφοιτη Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη

Βαβλιάρας Δημήτρης, τραγουδοποιός, φωτογράφος

Βαρδάκα Μαρία, σκηνοθέτης – θεατρολόγος – δραματουργός, απόφοιτη Τμήματος Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ.

Γεωργιάδου Ελεάνα, θεατρολόγος- ηθοποιός, απόφοιτη Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Φιλοσοφικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α., και Ανώτερης Δραματικής Σχολής Εμπρός

Διάφας Στρατής, τραγουδοποιός

Κωνσταντινίδου Σουέλεν, ηθοποιός, απόφοιτη Ανώτερης Δραματικής Σχολής Ίασμος

Κότσι Κοσμάς, σκηνοθέτης, απόφοιτος Ανώτερης Σχολής Σκηνοθεσίας Εθνικού Θεάτρου

Κωτούλας Κωνσταντίνος, πιανίστας – συνθέτης – παραγωγός, Masters of music composition Goldsmith University of London & Berklee college of music (Boston)

Μιχαήλ Γιώργος, τραγουδοποιός

Νέστορα Άρτεμις, θεατρολόγος, απόφοιτη Τμήματος Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών Ναυπλίου

Τεκνετσίδου Αντωνία, θεατρολόγος-ηθοποιός απόφοιτη Τμήματος Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών Ναυπλίου, και Ανώτερης Δραματικής Σχολής Ανδρέα Βουτσινά

Τσοτουλίδης Φώτης, ηθοποιός, απόφοιτος Ανώτερης Δραματικής Σχολής Ανδρέα Βουτσινά

Φιλημέγκας Νίκος, ηθοποιός, απόφοιτος Ανώτερης Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη

Χατζημανώλης Μανώλης, καθηγητής μουσικής, πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Σερβίων, συνθέτης, τραγουδιστής

Χλιαράς Στέλιος, ηθοποιός – σκηνοθέτης, απόφοιτος Ανώτερης Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου