Όμως-και σύμφωνα με τις οδηγίες των επιστημονικών υπευθύνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης-για να φθάσουμε με ασφάλεια και με ανοιχτή τη γέφυρα ως την εκκίνηση των εργασιών της συνολικής αναβάθμισής της, θα πρέπει να τηρούνται απαρέγκλιτα τα περιοριστικά μέτρα ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας. Δηλαδή μέγιστο μικτό φορτίο 40tn, μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 40km/h και ελάχιστη απόσταση μεταξύ οχημάτων 100m (κυρίως άνω των 3,5 tn).
Στο πλαίσιο αυτό και για τη διασφάλιση της τήρησης των παραπάνω μέτρων η Περιφερειακή Αρχή θα προχωρήσει στο επόμενο διάστημα στην εγκατάσταση συστήματος μετάδοσης εικόνας σε πραγματικό χρόνο (κάμερες), στην εγκατάσταση μηχανισμού μέτρησης ταχύτητας (ραντάρ) με χρήση αυτού από το τμήμα Τροχαίας Κοζάνης και στη διάθεση στην Τροχαία Κοζάνης συστήματος μέτρησης αξονικών φορτίων (φορητή ζυγαριά για βαρέα οχήματα).
Στόχος της Περιφερειακής Αρχής δεν είναι ο αιφνιδιασμός και η επιβολή προστίμων αλλά η ανεμπόδιστη και ασφαλής διέλευση όλων των οχημάτων και των επιβατών τους έως την εκκίνηση των εργασιών της συνολικής ενίσχυσης και αναβάθμισης της γέφυρας.
Επίσης στο επόμενο διάστημα προγραμματίζεται η τοποθέτηση επιπλέον τεσσάρων ρωγμόμετρων στα άκρα των προβόλων Μ4-2 και Μ5-2, πέραν των δύο που είναι τοποθετημένα στο άκρο του προβόλου Μ6-2 όπου έλαβε χώρα η ενίσχυση.
Κατά τα λοιπά υπενθυμίζεται ότι είναι σε εξέλιξη ο διεθνής διαγωνισμός της μελέτης της συνολικής ενίσχυσης και αναβάθμισης της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων προϋπολογισμού 2.547.000,00€ με τελευταία μέρα κατάθεσης προσφορών την 11/07/2024. Κατόπιν και με την προϋπόθεση έλλειψης εντάσεων και προσφυγών, αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης περί τα τέλη του χρόνου έως αρχές του επόμενου.
Η εκπόνηση της μελέτης θα διαρκέσει 15 μήνες και θα αποκαλύψει το μέγεθος των βλαβών, τον τρόπο αποκατάστασης αυτών, το χρόνο επέμβασης αλλά και το κόστος των εργασιών που θα απαιτηθούν.
Η Περιφερειακή Αρχή μέσω της Τεχνικής Υπηρεσίας Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας παρακαλεί όλους τους διερχόμενους οδηγούς για την αυστηρή τήρηση των μέτρων ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας.
Ενδεχόμενη διαφοροποίηση των ενδείξεων των ρωγμόμετρων λόγω μη τήρησης των παραπάνω μέτρων, θα επιφέρει την πιθανότητα για μερικούς η ολικούς περιορισμούς στη διέλευση οχημάτων, κάτι το οποίο δεν αναμένεται σύμφωνα με τις τωρινές μετρήσεις από τον τεχνικό σύμβουλο, αν τηρηθούν επαρκώς τα μέτρα.
Τέλος, ενδεχομένως να επαναληφθούν κάποιες προληπτικές δοκιμαστικές φορτίσεις σε αραιά διαστήματα π.χ. έξι ή δώδεκα μηνών και έως την εκκίνηση των εργασιών της συνολικής αναβάθμισης και ενίσχυσης της γέφυρας.