Η ρωγμή που μεγαλώνει
Ο Αθανάσιος Βούρας είναι ο προϊστάμενος στο τμήμα Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Έργων στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, επιβλέπων του έργου της αποκατάστασης του προβληματικού σημείου της γέφυρας και αυτός που εισηγήθηκε την απόφαση της ολικής απαγόρευσης διέλευσης οχημάτων.
«Καταρχάς, να πούμε πως οι εργασίες αποκατάστασης συνεχίζονται» λέει ο ο ίδιος στην «K» τονίζοντας όμως ότι παράλληλα «είμαστε στο στάδιο της αναμονής χρηματοδότησης ύψους 2.500.000 ευρώ της συνολικής μελέτης από το υπουργείο, έτσι ώστε να η ξεκινήσει η δημοπρασία της».
«Είδαμε οχήματα που έπρεπε να διασχίζουν τη γέφυρα με ταχύτητα ως 40 χιλιομέτρων να τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα».
Ο κ. Βούρας επισημαίνει πως όταν ξεκίνησαν οι εργασίες την περασμένη εβδομάδα, οι μηχανικοί τοποθέτησαν ένα ειδικό όργανο, το οποίο μετρά με μεγάλη ακρίβεια και με ηλεκτρονικό τρόπο το μέγεθος της ρωγμής. «Καταλάβαμε ότι η διέλευση των βαρέων οχημάτων μπορεί να επιταχύνει το άνοιγμα της ρωγμής, γι’ αυτό και αρχικά απαγορεύτηκε η διέλευση των βαρέων οχημάτων» σημειώνει προσθέτοντας πως χθες, έπειτα από τις μετρήσεις μερικών 24ωρων, οι τεχνικοί διαπίστωσαν ότι η ρωγμή είναι ενεργή και μεγαλώνει. «Είχαμε πια και χειροπιαστές αποδείξεις στα χέρια μας» λέει ο κ. Βούρας και τονίζει: «ταυτόχρονα είδαμε κι ένα λυπηρό φαινόμενο αυτές τις ημέρες της μερικής κυκλοφορίας – οχήματα που έπρεπε να διασχίζουν τη γέφυρα με ταχύτητα ως 40 χιλιομέτρων να τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα. Αυτή τη στιγμή κάνουμε συντήρηση σε ένα επικίνδυνο σημείο, δεν θέλουμε να συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα».
Το χρονοβόρο έργο της αποκατάστασης
Στο ερώτημα πότε θα λειτουργήσει ξανά η γέφυρα, ο ίδιος απαντά πως οι εργασίες αυτής της «πρώτης αποκατάστασης» θα τελειώσουν το πολύ σε δύο μήνες. «Στη συνέχεια θα γίνει δοκιμή για να δούμε αν πέτυχε η επέμβαση. Η μονοδρόμηση στη γέφυρα μέσω της λειτουργίας των φαναριών θα είναι προϋπόθεση για την επαναλειτουργία της» αναφέρει ο κ. Βούρας προσθέτοντας πως όταν ανοίξει ξανά η γέφυρα θα περνούν όλα τα οχήματα, ενώ η πρόθεση είναι να παραμείνουν τα ηλεκτρονικά ρωγμόμετρα ώστε να υπάρχει μια διαρκής εικόνα της κατάστασης.