Είναι προφανές από τα όσα αναγράφονται στην επιστολή της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης (ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.) Σερβίων TOPOS ότι ορισμένοι θα επικροτούσαν παράτυπες και μη σύννομες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής γιατί έτσι θα τους βόλευε.
Ίσως βέβαια να αποτελεί και οδηγό για δικές τους πράξεις και ενέργειες. Για τη Δημοτική Αρχή όμως και προσωπικά για το Δήμαρχο, η νομιμότητα και η εξασφάλιση των δικαιωμάτων του Δήμου Σερβίων-Βελβεντού αποτελεί βασική προτεραιότητα και καθήκον καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας. Χαρακτηριστικό στοιχείο, που όπως αποδείχθηκε πολλές φορές δεν άρεσε σε ορισμένους κύκλους που είχαν μάθει διαφορετικά τα προηγούμενα χρόνια.
Σχετικά με την λειτουργία, την παραχώρηση και τη χρήση του «Τούρκικου Σχολείου»:
- Η απόφαση της παραχώρησης ελήφθη, σύμφωνα με το Άρθρο 185 του Καλλικράτη (Ν.3852/2010), που επιτρέπει τη δωρεάν παραχώρηση κυριότητας και χορήγησης και χρήσης δημοτικών και κοινοτικών ακινήτων, μετά από απόφαση δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου σε νομικά πρόσωπα, που ασκούν αποκλειστικά και μόνον δραστηριότητα, η οποία είναι κοινωφελής ή προάγει τα τοπικά συμφέροντα.
- Υπήρξε δημοσίευμα στον τοπικό τύπο με τον τίτλο «Χριστουγεννιάτικο Εμπορικό Πάρκο στο «Τούρκικο Σχολείο» στα Σέρβια, κατά την περίοδο των εορτών», σύμφωνα με το οποίο το Δ.Σ. της ΚΟΙΝΣΕΠ με την επωνυμία «TOPOS» ζητούσε από επαγγελματίες της περιοχής να δηλώσουν συμμετοχή, προκειμένου να συμμετάσχουν στο Χριστουγεννιάτικο Εμπορικό Πάρκο που θα λειτουργήσει στο χώρο του «Τούρκικου Σχολείου» την περίοδο των εορτών και που μεταξύ άλλων αναφέρει «λειτουργία παραρτημάτων καταστημάτων της περιοχής» και «τόνωση της αγοράς». Ζητήθηκε το καταστατικό λειτουργίας της εν λόγω επιχείρησης, καθώς οι δράσεις που περιγράφονται στο δελτίο τύπου είναι κάθε άλλο, παρά κοινωφελείς, ενώ τα τοπικά συμφέροντα που προάγονται δεν είναι γενικά για το κοινωνικό σύνολο, αλλά οικονομικά για τις εταιρείες που θα συμμετάσχουν, καθώς και για την ίδια την ΚΟΙΝΣΕΠ. Όπως πράγματι διαπιστώθηκε από το προσκομισθέν καταστατικό της Επιχείρησης ο σκοπός της Επιχείρησης, όπως περιγράφεται στο Άρθρο 3, είναι καθαρά κερδοσκοπικός και συνεπώς έρχεται σε αντίθεση με την επιτρεπόμενη χρήση των δημοτικών κτιρίων.
- Σύγχυση δημιουργείται και από την επωνυμία της Επιχείρησης που ενώ η έγκριση δόθηκε στην Επιχείρηση με την επωνυμία «ΔΡΑΣΗ», τελικά η δημοσίευση στα ΜΜΕ αναγράφει την επωνυμία «TOPOS».
- Σύμφωνα με το τοπικό ρυμοτομικό της περιοχής (ΦΕΚ 232/10-03-1994) ο χώρος του Τούρκικου Σχολείου στα Σέρβια μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για λειτουργία ξενοδοχείου (Ξενώνας), επιμορφωτικού κέντρου και εκθετηρίου τοπικών προϊόντων.
Με βάση όλα τα παραπάνω τεκμαίρεται ότι δεν επιτρέπεται στο χώρο αυτό οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή ή οικονομικό όφελος, με τη μορφή είτε μίσθωσης χώρων - περιπτέρων προς επιχειρηματίες είτε πώλησης προϊόντων, παρά μόνον η χρήση του για κοινωφελή μη κερδοσκοπικό σκοπό.
Η Δημοτική Αρχή από την πρώτη στιγμή έθεσε μεταξύ άλλων ως προτεραιότητα την στήριξη της τοπικής αγοράς και των τοπικών προϊόντων. Στη βάση αυτής της λογικής προχώρησε σε συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις στις οποίες περιλαμβάνεται και το «Τούρκικο Σχολείο».
Τέλος, οφείλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να αποφάσισε ομόφωνα για την παραχώρηση ενός δημοτικού κτιρίου σε μία επιχείρηση, όμως ο Δήμαρχος φέρει την ευθύνη και ελέγχεται για την εκτέλεση των αποφάσεων. Εφόσον λοιπόν προέκυψαν θέματα τήρησης της νομιμότητας ο Δήμαρχος ήταν υποχρεωμένος να αποστείλει την απόφαση προς έλεγχο και αν η νομιμότητα είχε τηρηθεί, η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. δεν είχε κανένα λόγο να διακόψει τις εργασίες της.