ilektrokinisi sunedrio 7 ΑντίγραφοΗ πρώτη μέρα του συνεδρίου της πράσινης κινητικότητας και της ηλεκτροκίνησης ξεκίνησε στο μεγάλο αμφιθέατρο  στα Κοίλα Κοζάνης .Υπάρχουν σημαντικά κονδύλια στο πρόγραμμα δίκαιης μετάβασης ανέφερε ο πρύτανης Θόδωρος Θεοδουλίδης.

Η Δυτική Μακεδονία είναι πρωταγωνιστής στις εξελίξεις στις πράσινες τεχνολογίες πρόσθεσε ο περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης με την Ελλάδα να έχει τα μεγαλύτερα πεδία ανανεώσιμων πηγών.

Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα στοίχημα που επενδύει ο δήμος Κοζάνης, ίσως ο πρώτος Δήμος που ασχολήθηκε με αυτήν. “Συνεργαζόμαστε με τη ΔΕΗ για 8 νέους φορτιστές .Η κλιματική ουδετερότητα αποτελεί συνισταμένη πολλών παραγόντων, ένα από αυτά είναι η ηλεκτροκίνηση” ανέφερε η Νούλα Τουμπουλίδου.

Ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος ανέφερε ότι το συνέδριο ξεκινά λίγο πριν εγκαινιαστεί το campus του Πανεπιστημίου. Η ηλεκτροκίνηση είναι χρήση μορφής ενέργειας όχι μορφή ενέργειας.” Το 2Ο13 νομοθετήσαμε την ηλεκτροκίνηση. Μετά από χρόνια στασιμότητας ξεκίνησε το 2019 και πάλι. Περιορίζει στο 1/3 τις εκπομπές του θερμοκηπίου, αφού αφορά τις οδικές μεταφορές. Λιγότερη ηχορύπανση, λιγότερο κόστος, λιγότερες εκπομπές, καλύτερη ποιότητα ζωής. Βγήκε το δεύτερο πρόγραμμα με ενισχυμένες εκπτώσεις και γενναίες επιδοτήσεις για τους επαγγελματίες. Πρέπει να προβλέψουμε τι θα γίνουν οι μπαταρίες, πώς θα επιμορφωθούν οι άνθρωποι που ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, ασχολούμαστε με όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου. Ο πρώτος δήμος που απέκτησε φορτιστές είναι ο δήμος Κοζάνης .Ένας τρόπος για να αυξήσουν οι δήμοι και οι περιφέρειες τα σημεία φόρτισης είναι τα σχέδια κινητικότητας που μόνο 130 δήμοι έχουν υποβάλει σχέδια. Σχεδιάζουμε το ηλεκτρονικό μητρώο συνεργείων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα  με όρους και προϋποθέσεις. Σε λίγες μέρες θα βλέπουμε από το κινητό μας ποιος φορτιστής είναι κενός και πόσο χρόνο χρειαζόμαστε για την φόρτιση. Κινούμαστε γρήγορα μετά από πέντε χρόνια στασιμότητας. Η κυβέρνηση υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση για ένα καλύτερο αύριο σε ένα μη ευνοϊκό περιβάλλον με σχέδιο και στόχο τους 12.000 φορτιστές. Η απολιγνιτοποίηση δεν είναι καθόλου βίαιη”.

Ο κ. Ηρακλής Μενεγάτος, αν. Διευθύνων Σύμβουλος Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) μίλησε για την ενέργεια που θα καταναλωθεί από τους φορτιστές των αυτοκινήτων και υπολογίζεται στις 2 τεραβατώρες. Ασχολήθηκε με τις ώρες φόρτισης που πιθανόν να γίνεται το βράδυ και όχι με έξυπνη φόρτωση. Για το θέμα των παροχών στο σπίτι εξήγησε ότι στις υπάρχουσες τριφασικές παροχές 1,5 εκ σε όλη την χώρα θα μπορούσε κανείς να φορτίσει το αυτοκίνητο του χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα με την χρήση των ηλεκτρικών συσκευών. Στο μειωμένο τιμολόγιο μπορείς κάνεις να φορτίσει αν έχει τριφασικό ρεύμα. Αν φορτίσει κάποιος το βράδυ το κόστος είναι 2,5 ευρώ για κάθε 100 χλμ. με μια τριφασική μπρίζα. Ένας στο σπίτι του μπορεί να φορτίσει φτηνά, όπως είπε.

Ο κ. Ιωάννης Τσελίκης, Διευθυντής Τμήματος Ηλεκτροκίνησης από το ΥΠΕΝ ανέφερε ότι στόχος του ΕΣΕΚ είναι να ταξινομούνται κάθε χρόνο όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 2030 θα πρέπει οι εκπομπές να μειωθούν κατά 50%. Το 2025 θα πρέπει να τοποθετηθούν 1 εκ φορτιστές. Ειδικά για τις λιγνιτική περιοχές έχουν θεσπιστεί ειδικά κίνητρα για παραγωγικές μονάδες για φορτιστές, μπαταρίες, συναρμολόγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα ΣΒΑΚ έγιναν για ευελιξία, αφορούν μόνο υποδομές φόρτισης. Να καταθέσουν άμεσα όλοι οι δήμοι αίτηση, ζήτησε για να δοθούν επιδοτήσεις. Από 1 Ιανουαρίου 2030 τα νέα αυτοκίνητα θα είναι μηδενικών εκπομπών, δεν θα παράγονται υβριδικά. Από το Μάιο η διείσδυση είναι γύρω στις 6%,για τους πέντε πρώτους μήνες ακολουθούνται τα νούμερα του ΕΣΕΚ. Οι στόχοι του ΕΣΕΚ ξεπεράστηκαν το 2020 και 2021.Υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση τους φορτιστές στα μεγάλα αστικά κέντρα και στις εθνικές οδούς. Ανά 60 χλμ πρέπει να έχουμε φορτιστή. Στην Εγνατία δεν υπάρχουν φορτιστές ούτε στην Κρήτη, ενώ στην Ιόνια Οδό μπορεί κανείς να ταξιδέψει εύκολα.12.500 φορτιστές θα χρειαστούμε ως το 2025,600 εκ προϋπολογισμός ως το 2030.Το πρόγραμμα “κινούμαι ηλεκτρικά” έκλεισε, εγκρίθηκαν 15.000 αιτήσεις και 5.000 πληρώθηκαν. Ο β’ κύκλος έχει αυξημένα κίνητρα ειδικά για τα αυτοκίνητα με επιλέξιμη όλα τα φυσικά πρόσωπα με επιδότηση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και επιπλέον κίνητρα για ΑμΕΑ και τρίτεκνους.

Ο κ. Δημήτριος Φούρλαρης, αντιπρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), διευκρίνισε ότι οι μεταφορές ευθύνονται για το 24% του διοξειδίου του άνθρακα. Η ηλεκτροκίνηση βελτιώνει την ποιότητα ζωής, μειώνει την ηχορύπανση. Το αυξημένο κόστος τους οφείλεται στην χρήση των μπαταριών και έχει πτωτική πορεία. Η ηλεκτροκίνηση δεν θα αποδίδει σε μείγμα που στηρίζεται σε ρυπογόνες εστίες. Ο ρόλος της ΡΑΕ είναι να εποπτεύει όλους τους φορείς που ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση. Θα έχουμε έναν χάρτη σύγκρισης τιμών. Η περιοχή έχει προσόντα, αλλά υπάρχει δυναμικό με εξειδίκευση. Οι υποδομές μένουν και με την  πράσινη ανάπτυξη μπορεί να αναπτυχθούν πιο γρήγορα.

Για τη μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά ο Μιχάλης Παπαδόπουλος εξήγησε ότι υπάρχει το πλαίσιο αλλά λείπουν οι σύγχρονες προδιαγραφές. Θέλουμε άλλες μπαταρίες νέας γενιάς με μεγαλύτερη χωρητικότητα, απάντησε. Για το θέμα της μεγαλύτερος ισχύος του ηλεκτρικού πατινιού και όχι του ποδηλάτου, επεσήμανε ότι υπάρχουν ποδήλατα που χρειάζεται δίπλωμα μηχανής. Ο κ. Τσελίκης σε ερώτηση αν υπάρχει έκπτωση ρεύματος σε ιδιοκτήτες ηλεκτρικού αυτοκινήτου απάντησε ότι είναι θέμα προσφορών των εταιριών.

Ι.Παπ./prlogos.gr

ilektrokinisi sunedrio 7

sunderio ilektrokinisi 10