Θα μπορούσε να είναι μια αντίκα που να κοσμεί ένα βιομηχανικό μουσείο... Πρόκειται για μια μονοκύλινδρη ντιζελομηχανή (πετρελαιοκινητήρα) της ελληνικής επιχείρησης «Μαλκότση», που λειτουργούσε προσαρμοσμένη σε πολυμηχάνημα (πριονοκορδέλα, αντλία) κατά τα έτη 1965-1969 στην Ελάτη. Έκτοτε εγκαταλείφτηκε και ελάχιστες φορές είχε δοκιμαστεί η λειτουργία της.
Μέχρι πριν λίγες μέρες, που η δοκιμή εκκίνησης με τη μανιβέλα ήταν απόλυτα επιτυχής (ΒΙΝΤΕΟ Φ. Γκούμα).
Οι πετρελαιοκινητήρες «Μαλκότση» έχουν καταγραφεί στην ιστορία, σαν από τις πλέον αξιόπιστες και τεχνολογικά άρτιες μηχανές που παρήχθησαν, και μάλιστα από ελληνική επιχείρηση!
Η φήμη θέλει σαν λόγο χρεοκοπίας (1961) της ελληνικής κατασκευαστικής επιχείρησης πετρελαιοκινητήρων «Μαλκότση», το γεγονός ότι δεν χάλαγαν ποτέ, άρα σταμάτησαν οι πωλήσεις…
Οι πρώτοι πετρελαιοκινητήρες κατασκευάστηκαν τον Αύγουστο του 1949, ήταν τετράχρονοι, δικύλινδροι, αερόψυκτοι, με οριζόντια διάταξη των κυλίνδρων, ενώ ο αριθμός των απασχολούμενων τεχνικών είχε αυξηθεί σε 150 και είχαν αγοραστεί νέα μηχανήματα.
Δύο χρόνια αργότερα (1951), σε συνεργασία με βρετανικό οίκο, ξεκίνησε η παραγωγή μονοκύλινδρου, κατακόρυφου, υδρόψυκτου πετρελαιοκινητήρα, ισχύος 10-12 ίππων. με κωδικό ΕΜ-1 (Ελσα Μαλκότση ήταν η κόρη του ιδρυτή της επιχείρησης)…
Παρατήρηση: Η Ελλάδα παρήγαγε πετρελαιοκινητήρες από το 1949, σήμερα τι βιομηχανικό είδος παράγει;
mikrovalto.gr
(BINTEO: Φόρης Γκούμας, Ελάτη)
Δείτε ΕΔΩ την παρουσίαση των πετρελαιοκινητήρων "Μαλκότση", από τη ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ