Ψήφισμα Δημοτ. Συμβουλίου για τα Γυμνάσια Λιβαδερού-Τρανοβάλτου Εκτύπωση
Τετάρτη, 02 Φεβρουάριος 2011 00:57

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΕΡΒΙΩΝ - ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ

ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΛΙΒΑΔΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΡΑΝΟΒΑΛΤΟΥ

Επανέρχεται με επίταση το τελευταίο χρονικό διάστημα το σενάριο συγχώνευσης των Γυμνασίων Λιβαδερού και Τρανοβάλτου.

Όπως είναι φανερό το σενάριο αυτό έχει αναστατώσει τις τοπικές κοινωνίες.

Ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει ανασφάλειες και στο εκπαιδευτικό προσωπικό των παραπάνω σχολικών μονάδων αλλά και στους ίδιους του μαθητές, οι οποίοι έχουν αποπροσανατολιστεί  από τα μαθήματά τους και έχουν αναγάγει ως  μοναδικό θέμα συζήτησης το σενάριο αυτό.

Εκφράζοντας το καθολικό αίτημα όλων των κατοίκων της περιοχής, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι είμαστε αντίθετοι σε μια τέτοια εξέλιξη, πιστεύοντας ακράδαντα ότι η συνέχιση της λειτουργίας των τριών αυτών σχολικών μονάδων αποτελεί ουσιαστικό και κρίσιμο λόγο επιβίωσης των κοινωνιών αυτών.

Οι λόγοι για τους οποίους εμείς πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να κλείσουν οι σχολικές αυτές μονάδες είναι πολλοί. Ενδεικτικά μόνον παρακάτω αναφέρονται οι κυριότεροι:

1. Τα συγκεκριμένα σχολεία δεν ακολουθούν φθίνουσα πορεία, είναι μεν ολιγάριθμα αλλά ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη είναι πάνω από 10 παιδιά. Να ενημερώσουμε μόνον ότι στο γυμνάσιο Λιβαδερού φέτος φοιτούν 24 μαθητές, την επόμενη χρονιά θα φοιτούν 32 μαθητές, την μεθεπόμενη 42 μαθητές κ.ο.κ.

2. Στα ολιγάριθμα σχολεία αποδεδειγμένα δίνεται δυνατότητα καλύτερης εκπαίδευσης γιατί είναι πιο ευέλικτα όχι μόνο σε ό,τι αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και για τις περισσότερες δραστηριότητες στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτό ισχύει γιατί τόσο στην παιδαγωγική όσο και στην εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται συνεχής διαπραγμάτευση και επαναπροσέγγιση των θεμάτων, ανάλογα με την περίσταση. Για τον λόγο αυτό το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (περίπου 50%) είναι άριστοι μαθητές.

3. Τα σχολεία αυτά στις απομακρυσμένες και απομονωμένες κοινωνίες δεν είναι μόνο εστία εκπαίδευσης και πολιτισμού αλλά αποτελεί και το βασικό κύτταρο, την καρδιά των κοινωνιών αυτών και βασική προϋπόθεση της λειτουργίας τους και της επιβίωσής τους. Δεν θα ήταν υπερβολή να αναφέρουμε ότι η ζωή των κοινωνιών αυτών περιστρέφεται γύρω από τα σχολεία αυτά.

4. Τα σχολεία αυτά βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως ορεινές, δυσπρόσιτες και μειονεκτικές από την ίδια την πολιτεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

5. Οι δρόμοι που συνδέουν τα χωριά αυτά μεταξύ τους αλλά και με την έδρα του δήμου, τα Σέρβια, είναι επικίνδυνοι, με πολλές στροφές και κακή χάραξη, οι δε αποστάσεις είναι πολύ μεγάλες (πάνω από 30 χιλ.). Επιπλέον για μεγάλο χρονικό διάστημα επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες (βροχές, ομίχλες, χιόνια και παγετός) που σε συνδυασμό με την κακή κατάσταση των δρόμων αυτών, επιδεινώνουν το πρόβλημα και αυξάνουν τον κίνδυνο για τα παιδιά.

6. Τα παιδιά που θ' αναγκαστούν να μετακινηθούν είναι μικρά, και δημιουργείται πρόβλημα ασφάλειας για τα ίδια, όντας για πολλές ώρες μακριά από τους γονείς τους.

7. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα παιδιά αυτά θα ξεκινούν από το σπίτι τους στις 7 το πρωί και θα επιστρέφουν στις 3.30 το μεσημέρι διαλυμένα και κουρασμένα από την πολύωρη αναμονή.

8. Εγείρεται θέμα ισότιμης μεταχείρισης των παιδιών των χωριών αυτών σε σχέση με τα αντίστοιχα παιδιά των μεγάλων αστικών κέντρων ή ακόμη και της έδρας του δήμου, δεδομένου ότι ένα μικρό παιδί της πόλης θα ξεκινήσει την μέρα του στις 8 το πρωί και θα τελειώσει τα μαθήματά του στις 1 το μεσημέρι και το αντίστοιχο παιδί των χωριών αυτών θα ξεκινά στις 7 το πρωί και θα επιστρέφει στο σπίτι στις 3.30 το μεσημέρι.

9. Το κλείσιμο των σχολείων αυτών θα έχει ως συνέπεια και την φυγή-μετανάστευση και των κατοίκων-γονέων των παιδιών, όχι μόνο των γυμνασίων, αλλά και του δημοτικού και του νηπιαγωγείου, οι οποίοι στο σύνολό τους είναι νέοι και έχουν επενδύσει στην περιοχή ως νέοι κτηνοτρόφοι-επιχειρηματίες και σε επιχειρήσεις άλλου είδους, κατασκευάζοντας ακόμα και καινούργια σπίτια, έχοντας όμως ως δεδομένο το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον που πρόσφερε η πολιτεία, με όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στον τόπο διαμονής των παιδιών και των κατοίκων.

10. Το Λιβαδερό αποτελεί για το Δημοτικό Συμβούλιο και τη νέα δημοτική αρχή, πρότυπο ανάπτυξης της ορεινής κτηνοτροφίας. Πάνω στην κοινωνία του Λιβαδερού οικοδομούμε μια νέα σχέση επιστροφής των παιδιών μας, που έχουν μεταναστεύσει, στην πατρώα γη, στον πρωτογενή τομέα, στοιχείο κρίσιμο, κατά την άποψή μας, για την επιβίωση της χώρας.

11. Οι γονείς είναι αποφασισμένοι να μην διακινδυνεύσουν την ασφάλεια των παιδιών τους και δηλώνουν ότι στην περίπτωση που αυτό συμβεί θα μεταναστεύσουν όχι στην έδρα του δήμου(Σέρβια), αλλά σε μεγάλο αστικό κέντρο (Κοζάνη, Θεσ-νίκη). Είναι φανερό λοιπόν ότι μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν καταστροφική για τις κοινωνίες αυτές, οι οποίες - όπως είναι γνωστό - πλήττονται εδώ και δεκαετίες από την μετανάστευση και την πληθυσμιακή αφαίμαξη.

Το Δημοτικό Συμβούλιο πιστεύει ότι η μεταρρύθμιση του κράτους με το σχέδιο Καλλικράτης έχει ως πρώτο και κύριο στόχο την αποκεντρωμένη λειτουργία του, την ενίσχυση των Καλλικράτειων δήμων και κυρίως την εξυπηρέτηση του πολίτη στον τόπο διαμονής του. Μια ενέργεια κλεισίματος των σχολικών μονάδων του δήμου μας που αναφέρθηκαν παραπάνω, θα είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με το πνεύμα της μεταρρύθμισης και για τον λόγο αυτό είμαστε κι εμείς αντίθετοι σε μια τέτοια εξέλιξη.

Καλούμε τους βουλευτές του νομού να συμπαρασταθούν στον αγώνα μας για την συνέχιση της λειτουργίας των δύο Γυμνασίων Λιβαδερού και Τρανοβάλτου.