Εκτύπωση

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Ολοκληρωμένη πρόταση

κατασκευής πεζογέφυρας στη Ζάβορδα

Στο τέλος Αυγούστου η μετακίνηση (!) της μονής Τορνικίου

.

skiti6.4moni-skiti6.4

Μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη στην υπόθεση της κατασκευής πεζογέφυρας από την πλευρά της Ελάτης προς το μνημείο της σκήτης και κατ' επέκταση μέχρι τη Μονή Αγίου Νικάνορα Ζάβορδας, αποτελεί η αναγνωριστική επίσκεψη το Σαββατοκύριακο 2 και 3 Απριλίου 2011 ειδικού επιστημονικού κλιμακίου κατ' εντολή της ΔΕΗ, προκειμένου να διερευνήσει το χώρο και να καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση του έργου. Επικεφαλής του κλιμακίου ήταν ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας Δημήτρης Κορρές* που συνοδεύονταν από το συνεργάτη του Δημήτρη Μπακάλη, πολιτικό μηχανικό ειδικευμένο στις γέφυρες.

kor2.4.11Το βράδυ του Σαββάτου έγινε στην Ελάτη συνάντηση των επιστημόνων με τοπικούς παράγοντες -δήμαρχο Σερβίων-Βελβεντού Βασίλη Κωνσταντόπουλο, αντιδήμαρχο Γιάννη Τσιτσόπουλο, πρόεδρο Τοπικής Κοινότητας Ελάτης Γιώργο Μπισιρίτσα- και μέλη του συντονιστικού οργάνου ενεργών πολιτών "για τη διάσωση των μνημείων στη λεκάνη της λίμνης Ιλαρίωνα και την κατασκευή της πεζογέφυρας" -Λευτέρη Παλούκα που είναι και πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ελάτης και βασικός συνομιλητής με τη ΔΕΗ για την υπόθεση της πεζογέφυρας, Αχιλλέα Μπούντα, Γιώργο Μαστρογιαννόπουλο-. Εκεί ο.κ. Κορρές δήλωσε ότι "πιεζόμαστε αφόρητα από τη ΔΕΗ να παραδώσουμε άμεσα μια ολοκληρωμένη πρόταση κατασκευής πεζογέφυρας. Αύριο θα σκαρφαλώσουμε στο βράχο να δούμε τις αντοχές του και να βρούμε τα σημεία στήριξης. Μετά το έλεγχο θα καταλήξουμε και στην επιλογή του τρόπου γεφύρωσης που το πιθανότερο θα είναι καλωδιακή. Η ζεύξη θα γίνει λίγα μέτρα αριστερά όπως βλέπουμε τη σκήτη με πατάρι-πρόβολο που να έχει πρόσβαση προς τη σκήτη και προς τη μονή, και από την άλλη πλευρά απέναντι στο βράχο. Το συνολικό κόστος με την εικόνα που έχουμε σήμερα δεν θα ξεπεράσει τα 2.000.000 € που κατά ένα μεγάλο ποσοστό θα είναι εργασίες πρόσβασης προς την πεζογέφυρα. Σε δυο βδομάδες το αργότερο θα παραδώσουμε την ολοκληρωμένη πρότασή μας στη ΔΕΗ".

kor2.4-1Αξιοσημείωτη είναι και η είδηση που βγήκε από τον κ. Κορρέ* ο οποίος είναι ο μελετητής και επιβέπων του έργου -κατασκευάστρια η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ- της μετακίνησης –127 μ. σε απόσταση και 27 μ. καθ' ύψος(!) πάνω σε ράγες- του καθολικού της μονής της Κοίμησης της Θεοτόκου Τορνικίου προκειμένου να μην κατακλυστεί το μνημείο του 12ου αιώνα, στη λεκάνη της λίμνης Ιλαρίωνα, 2-3 χλμ πιο πάνω από τη μονή Ζάβορδας. Ο κ. Κορρές δήλωσε ότι το έργο θα περατωθεί στο τέλος Αυγούστου του 2011.

.

*Η "ΚΟΡΡΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗ Δομή-Μετακόμιση" παρέχει υποστήριξη σε μεγάλα έργα υποδομής με εξειδίκευση στις μετακινήσεις δομών και μνημείων κάθε είδους. Από το 1991 έχει εκτελέσει με επιτυχία περισσότερες από 40 δύσκολες μετακινήσεις κτιριακών δομών μεταξύ των οποίων είναι ο ναός των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο αεροδρόμιο των Σπάτων και το εκκλησάκι πριν την πλατεία της Κηφισιάς.

Γιώργος Μαστρογιαννόπουλος

-----------------------------------------------

ΦΩΤΟ από ανάλογες πεζογέφυρες ανά τον κόσμο

κλικ για μεγέθυνση

kalgefkor_1kalgefkor_2kalgefkor_3kalgefkor_4kalgefkor_5