1 IMG 52Στον  τοπικό πόρο αναμένεται να ενταχθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Δευτέρας  η μελέτη ενεργειακής και αισθητικής αναβάθμισης των δύο γεφυρών της λίμνης Πολυφύτου και της πλωτής μαρίνας του Ναυτικού Ομίλου Κοζάνης, μετά από εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Παναγιώτη Πλακεντά.

Όπως αναφέρεται στη σχετική εισήγηση «η Γέφυρα της λίμνης του Πολυφύτου ή αλλιώς Υψηλή Γέφυρα Σερβίων / Νεράιδας είναι μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα  με μήκος 1.372 μέτρα. Τα έργα για την κατασκευή της ξεκίνησαν το 1972 και εγκαινιάστηκε το 1976, όταν δημιουργήθηκε η τεχνητή λίμνη Πολυφύτου στον ποταμό Αλιάκμονα.. Η γέφυρα αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας και βρίσκεται 15 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Κοζάνης και 5 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Σερβίων. Είναι η μία από τις δύο γέφυρες της λίμνης, μαζί με την γέφυρα του Ρυμνίου, η οποία βρίσκεται νοτιοδυτικά κοντά στην Αιανή και είναι μικρότερη σε μήκος (615 μέτρα). Δίπλα στη γέφυρα, βρίσκεται η έδρα του Ναυτικού Ομίλου Κοζάνης καθώς και η πλωτή μαρίνα. Στο βόρειο άκρο της, βρίσκεται ο οικισμός Νεράιδα, που αποτελεί τόπο αναψυχής με θέα την γέφυρα και την λίμνη.

Ο σκοπός του συγκεκριμένου έργου είναι η ενεργειακή και  αισθητική αναβάθμιση των δύο γεφυρών της λίμνης Πολυφύτου και της πλωτής μαρίνας του Ναυτικού Ομίλου Κοζάνης. Η μεγάλη γέφυρα αποτελεί σήμα κατατεθέν για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και αξίζει περαιτέρω ανάδειξης ως ένα από τα μεγάλα τεχνολογικά επιτεύγματα της περιοχής μας, η δε γέφυρα του Ρυμνίου και η πλωτή μαρίνα που βρίσκονται στην περιοχή του Ναυτικού Ομίλου αποτελούν χαρακτηριστικά σημεία της λίμνης, η αναβάθμιση των οποίων θα συμβάλλει ουσιαστικά τόσο στην ενεργειακή όσο και στην αισθητική βελτίωση της ευρύτερης περιοχής.

Στο φυσικό αντικείμενο του προς κατασκευή έργου περιλαμβάνονται:

1. Η αντικατάσταση των υφιστάμενων συμβατικών φωτιστικών δρόμου που βρίσκονται τοποθετημένα τόσο στο οδόστρωμα της γέφυρας των Σερβίων όσο και στην ευρύτερη περιοχή εκατέρωθεν αυτής, την τοποθέτηση φωτιστικών δρόμου νέας γενιάς στην γέφυρα του Ρυμνίου και την βελτίωση και ενίσχυση του φωτισμού της πλωτής μαρίνας του Ναυτικού Ομίλου.

2. Η τοποθέτηση προβολέων νέας γενιάς (LED, RGB) και η πρωτοποριακή μέθοδος ελέγχου, οδήγησης και μετάδοσης εντολών για τη λειτουργία προβολέων κάτω από το οδόστρωμα των γεφυρών με σκοπό την αισθητική βελτίωσή τους ειδικά κατά τη διάρκεια των νυχτερινών ωρών.

Το κόστος της μελέτης προϋπολογίζεται να είναι 49.600 ευρώ με φορέα υλοποίησης το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

1 IMG 52