Η τοπική αγορά και οι αλυσίδες

kost14124Ο προβληματισμός σχετικά με τις επιπτώσεις του ανοίγματος μιας αλυσίδας στην τοπική αγορά είναι γνωστός και παλιός. Κι όσο περνούν τα χρόνια γίνεται όλο και πιο φανερό ότι το άνοιγμα αλυσίδων γίνεται η νέα πραγματικότητα.

Πλέον οι δρόμοι της Αθήνας, του Παρισιού και της Βουδαπέστης είναι ολόιδιοι, αφού η αναφορά και ο προσανατολισμός γίνεται με βάση τα καταστήματα της Inditex (Zara, Massimo Dutti, Bershka και δεν συμμαζεύεται).

Σε λίγο και οι δρόμοι της Κοζάνης, των Τρικάλων και της Κομοτηνής θα αποκτήσουν το ίδιο χαρακτηριστικό αναφοράς, κάνοντας σαφές ότι η παγκοσμιοποίηση που κάποτε συζητούσαμε ως ένα πιθανό μελλοντικό δεινό, ήρθε για να μείνει.
Και τι κάνουμε ως πολίτες και ως επαγγελματίες σε όλα αυτά; Προφανώς όχι λιτανείες για να ξορκίσουμε το κακό, αλλά αντιμετωπίζοντας την κατάσταση ρεαλιστικά και με σχέδιο.
Oσο κι αν φωνάξουμε, ότι κι αν κάνουμε, τοίχους δεν μπορούμε να χτίσουμε για να προστατευτούμε. Μπορούμε, όμως, να λειτουργήσουμε ανταγωνιστικά και με εξωστρέφεια, θεωρώντας την Κοζάνη και την κάθε πόλη αφετηρία του επιχειρείν κι όχι αρχή και τέλος.
Χιλιάδες επιχειρήσεις σε μικρές πόλεις δραστηριοποιούνται εκτός και καταφέρνουν πολλά. Η ίδια η Inditex ξεκίνησε από τη Λα Κορούνια της Ισπανίας και κατάφερε να φτάσει εδώ. Αν κάποιος μπόρεσε, αυτό σημαίνει ότι και οι υπόλοιποι μπορούν να κάνουν το ίδιο. Αρκεί να βρουν αυτό που θα τους διαφοροποιήσει.

της Ιωάννας Κωσταρέλλα από το ΧΡΟΝΟ