www.mikrovalto.gr

Τυχαία φωτογραφία

Αναζήτηση


Η πορεία του έργου του οδικού άξονα Λάρισα-Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη Εκτύπωση
Τρίτη, 23 Σεπτέμβριος 2014 19:06

Η πορεία του έργου του οδικού άξονα Λάρισα-Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη

xartod14239Η πορεία του έργου του οδικού άξονα Λάρισα - Κοζάνη - Φλώρινα - Νίκη που ανήκει στο Διευρωπαϊκό οδικό Δίκτυο ΔΕΔ-Μ, έχει ως εξής:

Από το 2012, κατασκευάζεται το διασυνοριακό τμήμα Φλώρινα – Νίκη, μήκους 14,5 χλμ., το οποίο δημοπρατήθηκε...

με προϋπολογισμό 79,95 εκατ. € (με ΦΠΑ) και θα ολοκληρωθεί από το τρέχον ΕΣΠΑ 2007-2013. Η κατασκευή αυτού του τμήματος είναι αρμοδιότητα της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.  Επίσης έχει ολοκληρωθεί και το τμήμα Κοζάνη – Πτολεμαΐδα.

Το τμήμα Φλώρινα- Πτολεμαΐδα έχει μήκος 42,5 χλμ και βρίσκεται σε αρχικό στάδιο προμελέτης. Από την αναγνωριστική μελέτη προκύπτει μεταξύ των άλλων η κατασκευή δίδυμης σήραγγας 5χλμ. και κόστους 180εκ. ευρώ. Η συνολική δαπάνη κατασκευής ανέρχεται σε 360 εκ. ευρώ.

Στο έργο εντάσσεται και ο περιμετρικός δακτύλιος της πόλης της Κοζάνης με τρία διακριτά τμήματα (1ο Κοίλα – Αεροδρόμιο με έτοιμα τεύχη δημοπράτησης, 2ο Αεροδρόμιο – Καρυδίτσα και 3ο Καρυδίτσα – Ρύμνιο με μελέτες σε εξέλιξη).

Το τμήμα Ρύμνιο – Τριγωνικό βρίσκεται στο στάδιο προκήρυξης της μελέτης και το υπόλοιπο τμήμα έως τα όρια του Νομού Λάρισας έχει μελέτη σε εξέλιξη (συνολικό κόστος 1.2 δις ευρώ).

Η μελέτη των τμημάτων και η συνολική εποπτεία των μελετών που εκπονούνται από άλλες υπηρεσίες, εκχωρήθηκε με ΚΥΑ στην Εγνατία Οδό ΑΕ.

Η ολοκλήρωση του άξονα έχει περιληφθεί στον Στρατηγικό Σχεδιασμό της χώρας (στον κατάλογο έργων του ΣΠΕΜ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025).

Ανάλογα με την ωρίμανση (μελετητική, αδειοδοτήσεων κλπ ) και εφόσον εξασφαλισθούν πόροι από τα ΕΠ του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 (Τομεακό ή/και ΠΕΠ) θα είναι δυνατή σταδιακή υλοποίηση νέων τμημάτων.

Εκτός από τα κονδύλια των Διαρθρωτικών Ταμείων της ΕΕ που συγχρηματοδοτούν έργα μέσω των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ με ποσοστό 85%, επιπλέον πόροι μπορούν να εξασφαλισθούν για τμήματα του «εκτεταμένου» ΔΕΔ-Μ και από το νέο χρηματοδοτικό μέσο το CEF (ConnectingEuropeFacility). Μπορούν δηλαδή να συγχρηματοδοτηθούν με ποσοστό 50% όλες οι αναγκαίες μελέτες των υπολοίπων τμημάτων του άξονα, δηλαδή των τμημάτων Πτολεμαΐδα- Φλώρινα και Λάρισα-Κοζάνη.

Από ΔΤ του ΥΠΑΑΤ - Γραφείο Αν. Υπουργού

 
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack